Przeniesienie napędu
: Ach ta ekonomia, nie ma dwumasowego sprzęgła, ani filtru cząstek stałych - najgorsze koszta oprócz wtrysków odpadają przy nieoczekiwanych usterkach.
4,0
Całokształt
Każdy może narzekać, ale jak dla mnie jest okej. Wykończenie wnętrza, ergonomia, wygląd to kwestia indywidualna, każdy kto chce kupić to auto, niech je obejrzy na żywo, bo będzie jak z moim kolegą, który stwierdził, że te auto wygląda okropnie, ale gdy zobaczył je na żywo \"kopara\" mu opadła :>
Wrażenia
4,0
Silnik
Moje poprzednie doświadczenia bazowały na jeździe autem z silnikiem benzynowym, dodatkowo był to 3-cylindrowiec. Ogólnie silnik sprawuje się dobrze, jak w większości aut z turbiną odczuwalna jest \"turbo dziura\" (obroty ok 1100-1400). Przyśpieszenie jest dobre, masa auta robi swoje. Co do kultury pracy trochę mogę ponarzekać, czasami postuka, popuka (ale to normalne na zimnym silniku), no i na niskich obrotach drga. (chyba poduszki silnika).
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia lepsza niż w aucie, na którym zdawałem egzamin (Yaris II) oraz lepsza niż w Matizie :) Biegi wskakują dość dobrze, zauważalny jest długi skok lewarka (lewarek przy biegu 2, 4 i R idzie daleko do tyłu). Kilka razy zdarzyło mi się źle wrzucić bieg 3 (wypadł), ale to przez przyzwyczajenie do krótkiego skoku skrzyń w autach, jakimi miałem okazję jeździć.
5,0
Układ jezdny
Auto świetnie trzyma się drogi, natomiast będzie na pewno lepiej po wymianie wahacza lewego, gdyż jest on lekko skrzywiony. (co wyszło na przeglądzie po kupnie auta).
Komfort
5,0
Widoczność
Mimo małej tylnej szyby i dużych słupków bocznych widzenie dookoła jest idealne! Auto jest na tyle małych rozmiarów, że łatwo idzie nim manewrować mimo braku aż tak dobrej widoczności w szybie tylnej. Za to lusterka to poezja!
4,0
Ergonomia
Wszystko dostępne na wyciągniecie ręki, intuicyjna obsługa. Brakiem jest fakt, iż nie ma tylu schowków by schować np. dokumenty, drobne rzeczy - wszystko to trzeba pchać do dużego, klimatyzowanego schowka przed pasażerem siedzącym na przednim fotelu. Z tyłu obok pasażerów małe wnęki na drobne rzeczy. Na pochwałę zasługuje schowek w klapie bagażnika (tej dolnej, gdyż jest otwierana w dwóch częściach), gdzie spokojnie mieszczą się akcesoria typu apteczka i kamizelka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto szybko się nagrzewa zimą, klimatyzacja (climatronic) działa doskonale, chłodząc osoby jadące autem w czasie upałów, a nawet wtedy gdy jest zimno na dworze, ale słońce daje się we znaki i grzeje przez szyby. Szyby nie parują, ogrzewanie tylnej szyby działa dobrze, szybko szyba zamarznięta po nocy w nieogrzewanym garażu rozmraża się i jest gotowa do przetarcia wycieraczką.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ogrom miejsca, nogi można wyciągać do woli. Z tyłu przeciętnie jak na auta którymi jeździłem, ale doskonale jeżeli chodzi o klasę pojazdu, jakim się poruszam. Mimo niewielkich rozmiarów wnętrza miejsca na nogi dla osoby o wzroście 185cm jest wystarczająco, głowa także ma miejsce pod sufitem.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepsze, ale nie ma co narzekać w porównaniu do np. Yarisa 1.0 w wersji pierwszej, czy 3-cylindrowego Matiza, który w środku brzmiał jak piła motorowa elektryczna bądź jakieś inne mechaniczne urządzenie. Wewnątrz jednak auto słychać bardziej niż z zewnątrz (sam to oceniłem, dając się przejechać ojcu i przysłuchałem się hałasowi na zewnątrz porównując go do hałasu ze środka podczas jazdy, nie licząc pędu powietrza oczywiście).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Piąty bieg, 60 km/h - 3,2 l/100km chwilowe spalanie. Czego chcieć więcej, przy prędkościach 90 km/h 4,3l/100km, także rewelacja. Tylko przy przyśpieszaniu spalanie rośnie, co jest normalne (przy dynamicznym przyśpieszaniu z gazem wciśniętym do pozycji 3/4 było 7,3l/100km. Ceny części także są przystępne, tylko szyba z sensorem deszczu kosztuje dość sporo, z \"solarem\" i sensorem to już majątek...
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze, ale mogłoby być lepiej. Mogliby dołożyć w tej cenie już alufelgi 15\', a także radio z MP3 (w 2005 roku radio bez MP3 to trochę dziwna sprawa, w końcu w Yarisie już było). Jeżeli chce się zyskać na wygodzie bardziej, trzeba doinwestować, jak w każdym aucie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi były i są, ale nie tak straszne. Tu zaślepka zamka wypadła, tu spasowanie plastików poszło (jednak to wina wypadnięcia jednego zatrzasku). Ale po ponownym spasowaniu elementów nic nie skrzypi, a także nic się nie psuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek jako tako nie ma, co najwyżej są one skutkiem zaniedbania poprzedniego właściciela pojazdu. Wymieniać płyny eksploatacyjne, filtry paliwa i oleju, lać ropę i jechać :> A regularne serwisowanie na pewno odpłaci się w późniejszych niespodziewanych kosztach napraw.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 HDi 70KM 51kW
[l/100km]