Przeniesienie napędu
: Sprzęgło wymienia się dość często
5,0
Całokształt
Auto zdecydowanie bardzo udane jak też silnik 1.4 HDI, bez naprawy można zrobić 300-400 tyś. km
Fajne do miasta, ale też super w trase, szczególnie po Polsce, gdzie średnia prędkość wyniesie ok 50km/h. Ciekawie wygląda, spora przestrzeń jak na takiego malucha, Raczej bezproblemowe auto, nie wymagające, idealne do zwykłego przemieszczania się za małe pieniądze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo udany. Oszczędny, cichy, dobrze sobie radzi z C2, bezawaryjny pod warunkiem odpowiedniego traktowania. Wiem że 300tyś. km przebiegu ten silnik wytrzymuje bez problemu. Brak usterek / wad fabrycznych. Odpala przy -12 bez żadnego problemu, bez kręcenia. Auto nie tylko do miasta, mocy wystarcza do mijania, obrze się zbiera.
3,0
Skrzynia biegów
Jak zimny ciężko wchodzi 1 i 2 bieg, ogólnie wajchowanie nie sprawia przyjemności, biegi wchodzą z oporem, ale nigdy nie zgrzyta, wsteczny też. Dodatkową zaletą jest brak koła dwumasowego, wymiana sprzęgła dość częsta w większości egzemplarzy po ok. 50-100 tyś. km (czasami po 30tyś), ale koszty wymiany są niskie.
4,0
Układ jezdny
Przy dobrych oponach auto pewnie prowadzi się na ślizkiej drodze, śniegu, mokrej nawierzchni. Niema mowy o sportowej jezdzie, jest to samochód do ekonomicznego przemieszczania się tym bardziej że fabrycznie ma opony 175/65/14, alternatywa to 195/45/16 wtedy jest trochę inaczej. Zawieszenie dość szybko się zużywa, części są bardzo tanie. Pękają przednie sprężyny.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać
5,0
Ergonomia
Bardzo przyjemnie w środku, wszystko pod ręką, ciekawe rozwiązania np. z klapą bagażnika, najbogatrze wersje mają praktycznie wszystko wraz ze skrzynią sekwencyjną.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak są mrozy szybko się schładza, ciepło robi się po przejechaniu 7-8 km. Należy często wymieniać filtr kabinowy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla tej klasy samochody bardzo dobrze, z przodu wystarczjąco miejsca dla każdego kierowcy, na wysokość też super. Po wyjeciu tylnych foteli robi się spora przestrzeń bagażowa
4,0
Wyciszenie
Jak dla tej klasy samochodu - dobrze. Przy 100-110 km/h jest cicho, jakość opon jest bardzo ważna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mogę powiedzieć tylko o okresie zimowym, mrozy.
Odcinki po 35km (do pracy) - średnie spalanie 4,7 l/100km, długie trasy - 4,3 l/100km.
W mieście nawet 7-8 (zimny silnik). Tak fantastycznie to nie jest z tym spalaniem, może latem będzie lepiej, ale zato częsci bardzo tanie!
Wymiana rozrządu + pompa wody + pasek alternatora + uszczelniacz wału z robocizną w ASO Citroen 899 PLN
4,0
Stosunek jakość/cena
Już za 13-15 tyś. PLN można kupić bardzo fajny egzemplarz.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótki okres użytkowania
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krótki okres użytkowania
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 HDi 70KM 51kW
[l/100km]