Wielokrotnie byłem pytany - Dlaczego Citroen. Właśnie dlatego - że Citroen. Mało kto zna historię tej marki. A szkoda. Ma polskie korzenie.
Citroen DS, CX to piękne pojazdy. C 2 także jest piękny, zwarty,ekonomiczny. C 2 to też perełka, jest ich mało. Dla mnie to wielka zaleta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kupując go doskonale zdawałem sobie sprawę z zalet i wad. Miał być oszczędny i cichy.Tak jest. Nowej generacji diesle to nie stare "śmierdziele". Francuzi wykonali dobrą robotę.
4,0
Skrzynia biegów
Działa
5,0
Układ jezdny
Następny powód do kupna C2. Komfort i spryt.
Komfort
5,0
Widoczność
Zaparkować w centrum małym wozem to 50 % więcej możliwości. A ja mieszkam w centrum. Doskonała widoczność i wspomaganie kierownicy. Brawo.
4,0
Ergonomia
Przód OK. Wygodne siedzenia.Ale po co ja to piszę, przecież to jest Francuz. Tył też wesoły, składam siedzenia i mam prawie 1 metr sześcienny.Tylne drzwi bardzo praktyczne.Wszystko na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód wygodny. Po kilku godzinach za kierownicą prawie bez zmęczenia. Przykro mi ale tyłu nie przetestowałem.
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla i tak mały pojazd wybitne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poprzedni mój pojazd palił w mieście trzy razy więcej ( SAAB ). Niech to będzie komentarz. Trasa - 1100 km jedno tankowanie. 41 litrów.
2,0
Stosunek jakość/cena
Diesel jest o wiele droższy od takiego samego C2 z silnikem benzynowym. W Polsce jest tylko rynek wtórny dla C2 diesel. W obecnych czasach drogich paliw to strzał w dziesiątkę. Ja jestem bardzo zadowolony
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jestem mechanikiem i z racji tego interesuje się tym tematem bardziej. Wiem że przyjdą problemy, zwłaszcza stabilizatory (polskie drogi wiadomo jakie). Jeżdżę już rok i nic. Pasek rozrządu do wymiany po 240000 tys, a moja C2 ma dopiero 53000. Prawie wieczność. Przeglądy co 20000 tys, które robię je sam ! Dodam tylko że części są tanie. Np. sworzeń wachacza 35 zł