Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C2

Zonkas74, 2 miesiące temu
Silnik 1.6 i 16V VTS 125KM 92kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Citroen C2 1.6 i 16V VTS 125KM 92kW 2004-2009 - Oceń swoje auto
4,36
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Auto do miasta jak i trasę, bo na autostradzie można nim przekroczyć 200km/h, choć obroty silnika da wtedy bliskie odcięcia. Malutki bagażnik ale można było przesuwać tylne fotele więc w łatwy sposób można było go powiększyć. Samochód prawie bezawaryjny. Prawie, bo mi poszedł dyferencjał (efekt podobny do ślizgającego się sprzęgła). Z elektroniką i blacharka problemów nie miałem - auto w momencie sprzedaży miało 11 lat. Miałem fajna wersję wyposażenia - Club. Fotele skórzane, na dachu pasy w grafitowym kolorze. Do tego gwintowane zawieszenie, dedykowany układ dolotowy i kompletny wydechowy z kolektorem 4-2-1.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to stary dobry K4M. Ostrzejsze wałki, zmieniony kolektor dolotowy, inna mapa silnika i stąd większą moc niż w standardowych silnikach. Jedyna bolączką to padająca zespolona cewka zapłonowa. Lubial się też odkręcać kolektor dolotowy od głowicy. Silnik dostawał wtedy lewe powietrze i sypał błędem antipolution faulty. Silnik lubiący wysokie obroty i paliwo. W długiej szybkiej trasie z prędkością przelotową 160-200 km/h lubił spalić trochę oleju. Przy delikatnej jeździe miejskiej nie brał go w ogóle.
3,0
Skrzynia biegów
Mało precyzyjna, lubiła zgrzytać. Przydał by się 6 bieg. Na trasie byłoby ciszej i oszczędniej.
5,0
Układ jezdny
Daje 5 w kontekście dynamicznego prowadzenia. Przy zakupie obniżonym zawierzeniu I dobra klejącą oponą w zakrętach objeżdżał sporo mocniejsze auta. Komfortu nie wiele a po montażu gwintowanego zawieszenia nie było go już w ogóle. Auto prowadziło się precyzyjnie i trudno było je zmusić do podsterowności. To już prędzej na slizgiej nawierzchni tył uciekał i auto stawało bokiem. Pomimo tego że auto było krótkie, to dawało się łatwo wyprowadzić z poślizgu.
5,0
Karoseria
Małe miejskie auto z zaskakująco duża ilością miejsca z przodu. Mam 188 cm wzrostu i siedziało się wygodnie, choć nisko na podłodze. Jak pisałem wcześniej, korozji nie doświadczyłem. Fatalny miękki lakier (czarny).
Komfort
5,0
Widoczność
Krótkie autko, spore przeszklenie, szyba w tylnej klapie prawie pionowa. Po atakowanie było banalnie proste pomimo małych lusterek zewnętrznych
5,0
Ergonomia
Właściwie wszystko na miejscu. Regulowany także na wysokość fotel kierowcy (tylko), kierownica regulowana tylko w jednej płaszczyźnie Wszystko pod ręką, to małe autko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Strasznie parowały szyby. Tylko klimatyzacja rozwiązywała problem. Latem wnętrze się błyskawicznie nagrzewało od słońca.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jak już pisałem super. Z tyłu dwa indywidualne fotele. Od burdy można było usiąść nawet za mną, tylko wtedy leżałem na kierownicy.
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie kiepskie. Wkleiłem do bagażnika wygłuszające mapy bitumiczne. Niezbyt pomogły. W trasie jest głośno a w moim modelu z przelotowym układem wydechowym było tylko gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanio. Podstawowe wymiany eksploatacyjne poza awaria mechanizmu różnicowego o którym już pisałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Fajne autko za rozsądną cenę. Gdybym miał kupić ponownie rozejrzał bym się za modelem VTS z silnikiem 1.6 hdi 109 km. Rzadkie na rynku. A byłoby bardzo oszczędnie ( spalanie) i prawie tak samo szybko jak w benzynie. Chip tuning i auto mogłoby latać lepiej niż benzyna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W elektryce niż nie szwankowało.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak pisałem wyżej - awaria mechanizmu różnicowego.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V VTS 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C2 1.6 i 16V VTS 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,50 zł
8,6
l/100km
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C2