Po ponad 6 latach użytkowania tego samochodu jestem nim w dalszym ciągu zachwycony. Świetne wyposażenie stawia go zdecydowanie klasę wyżej. Cytynka świetnie się prowadzi, niesamowicie trzyma w zakrętach, daję prawdziwą frajdę z jazdy. Po 6 latach i 50 tysiącach kilometrów (w trasy korzystam z innego samochodu) jestem całkowicie przekonany, że to był dobry wybór. Dobrze wykonany, bezawaryjny samochód dla singla lub ewentualnie pary.
Wrażenia
5,0
Silnik
Trudno spodziewać się po 1.4 75 KM niesamowitych osiągów. Subiektywnie wydaje się, że w aucie jest więcej niż na papierze. Silnika nie trzeba wysoko kręcić. Fajnie reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia.
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia są ok jednak skrzynia mogła być bardziej precyzyjna. Jest to kwestia przyzwyczajenia. Mnie zupełnie nie przeszkadza jednak jak ktoś chce się przejechać to czasem narzeka.
5,0
Układ jezdny
Moim zdaniem jest to najmocniejszy punkt cytryny. Jeździłem wieloma samochodami jednak żaden nie pokonywał zakrętów tak pewnie. Kierowca c2 czeka gdy kończy się prosta i zaczyna uśmiechać się na rondach, zakrętach, ciasnych łukach i zjazdach z autostrad:)
Komfort
5,0
Widoczność
Auto nieźle wybiera nierówności. W daleki podróże raczej się nie nadaje, ale głównie ze względu na małą moc, a tym samym spory hałas przy prędkościach autostradowych. Przy prędkości 90-110 km/h bardzo przyjemnie.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, bardzo wygodne. Do pilota sterowania radiem umieszczonego za kierownicą bardzo szybko można się przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto jest małe, a klimatyzacja i ogrzewanie bardzo wydajne. Jak kupiłem samochód to włączyłem opcje "auto" i tak już zostało:)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to limuzyna i do przewożenia pasażerów z tyłu się nie nadaje. Jak potrzeba kogoś "podwieść" pod dom to ok. Na dłuższy wyjazd zdecydowanie odpada. Jeśli chodzi o miejsce z przodu to NIESPODZIANKA. Jest naprawdę dużo miejsca, jest po prostu wygodnie. Auto dużo obszerniejsze (z punktu widzenia przednich foteli) od mini coopera czy fiata punto.
4,0
Wyciszenie
Do 110 jest ok. Dalej już trochę za głośno. Słychać silnik i opór powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez 6 lat wymieniałem tylko to co było książce serwisowej. Auto serwisowane tylko w ASO. Cena od 350 (mały przegląd) do 700 złotych (duży przegląd).
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie dało się wtedy kupić małego autka, które byłoby tak wyposażone i tak wyglądało za tą cenę. Zdecydowanie 10/10.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 6 lat były jakieś drobne pierdółki: np. spalił się silniczek do spryskiwaczy (zamarzł płyn i zamiast odmrozić to ciągle pompowałem więc trochę moja wina). Odpadły mi w znaczku kropki nad "e", ale w ASO naprawili na gwarancji:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 15k na serwisie w ASO powiedzieli mi, że padła uszczelka pod głowicą. Auto było na gwarancji więc wykonali usługę na gwarancji. Podobno to typowe dla modelu. Nigdy nie było jednak przypadku unieruchomienia auta czy większych awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]