Doskonałe auto do pracy, dla oszczędnych, do wyjazdów wszędzie i z każdym. Wykonaliśmy z żoną dwie pełne przeprowadzki tym autem, rodzina wisi mi kupę kasy za "drobne przysługi", gdy C15 woziła im wszystko i wszędzie. POLECAM SZCZEGÓLNIE WERSJĘ Z PRZEDŁUŻONĄ BUDĄ. Daje to dodatkowe drzwi na tylke siedzenia, rozkładaną kratę i duuuużo więcej miejsca niż w klasycznym C15:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeździłem Seat´em Ibiza 1,9 D i niech się ten Seacina schowa z tamtym silniczkiem;)
4,0
Skrzynia biegów
Pamiętam pierwsze wrażenie, gdy zmieniałem w nim biegi... TOŻ TO CHYBA JEST CIĘŻARÓWKA!! Trzeba się mocno ręką napracować, ale ogólnie OK.
4,0
Układ jezdny
Tylne zawieszenie zawsze nam sprawiało trochę kłopotu, ale auto udźwignie wszystko i prowadzi się prawie tak samo dobrze puste, jak i zapakowane do pełna.
Komfort
4,0
Widoczność
Nasz model ma przedłużoną nieoszkloną budę i jednak istnieje tu spora tzw. martwa strefa...
4,0
Ergonomia
Brak w nim regulacji tylnej kanapy. Można ją złożyć, albo nie i to wszystko;) Wskaźniki itp tylko te najpotrzebniejsze, ale ta PAKOWNOŚĆ.... mniam
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przestrzeni średniego M2 nie da się tak łatwo przewietrzyć (można otworzyć szyby), ani ogrzać (można rozpalić ognisko). Idzie wytrzymać.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
BUHAHAHAHA!! :))))))))) Jakoś się mieszczę za kierownicą, fotela pasażera nie da się przesunąć ani w przód ani w tył, na tylnej kanapie można wcisnąć 4 osoby, do budy jeszcze jakieś 6 osób plus ich bagaż, pies, plus kosmetyczkę mojej żony, dodatkowe koło zapasowe, plus....
3,0
Wyciszenie
Silnik sam w sobie jest cichy gdy się o niego dba, wyciszony jest bardzo, więc w kabinie się go praktycznie nie słyszy, zresztą skrzypienie budy skutecznie izoluje cię od wszelkich innych dźwięków. Ale jest na to sposób: trzeba wozić conajmniej 500kg balastu i hałas znika;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do zużycia paliwa , to dużo nie powiem. Raz sprawdzałem i wyszło mi w trudnych warunkach mazurskich coś niewiele ponad 6l/100km. Później mi się urwała linka od prędkościomierza i jakoś jej do dziś nie założyłem;) Przeglądy i naprawy wykonują mi znajomi mojego znajomego, a on sam jest dealer´em części do Citroen´a, więc wszelkie naprawy kosztują mnie niedużo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeszcze raz: gdyby nie blacha, było by doskonale. Nasz następny samochód to też będzie Citroen (ZX 1.9TD z wtryskiem kombi). Polecam wszystkim do pracy, szaleńcom na codzień;) Aha, moją żona go uwielbia, przejeździła nim tysiące kilometrów i nigdy na nic nie narzekała
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Było by doskonale, ale jednak zużycie korbki do szyb, czy notoryczne odkręcanie się śróbek w budzie, czy wszechogarniają rdza nie pozwalają mi zapomnieć drobnych zatargów z "Cytryną"...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyną poważniejszą usterkę usterkę w tym aucie spowodowałem ja sam zaliczając klasyczny dzwon, gdy jedno drzewo nie chciało mi zejść z drogi w nagły atak zimy w drodze po te ochydne papierochy :(
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 D 69KM 51kW
[l/100km]