Jak za te pieniądze - tani samochód do ciężkiej, codziennej pracy. Jak go poszanujesz będzie bardzo tani w eksploatacji (paliwa, ubezpieczenia, naprawy-a w zasadzie ich brak). Niestety zabezpieczenie antykorozyjne przypomina dobrego Poloneza z ostatnich lat produkcji - niby niezłe, ale ... pierwsze ogniska korozji już mam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na Diesla dość cichy; niezawodny, natychmiastowy rozruch w każdej temperaturze. Zawór nagrzewnicy minimalnie poci się - jeżeli nie cieknie kroplami uzupełnij płyn i jedź dalej - przez dwa lata ubyło mniej niż 1l. Nowy zawór drogi.
4,0
Skrzynia biegów
Długi czas synchronizacji biegów, poza tym bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Dość komfortowy, mało wrażliwy na obciążenie.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Jak na wiek konstrukcji (1983) całkiem przyzwoicie. Brak podświetlenia wyłączników.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepłe powietrze dociera niemal natychmiast po uruchomieniu zimnego silnika. Wada- zewnętrzne dysze nawiewu dostarczają wyłącznie zimne powietrze bez możliwości wymuszenia dmuchawą.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zmieścić się można, choć przód trochę przypomina
4,0
Wyciszenie
Silnik dość cichy, bardziej denerwują strumienie wody i kamyczki uderzające w nadkola tylne, które nie mają żadnej izolacji akustycznej - ale w Mercedesach też jej nie ma.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - chyba najniższe w klasie, miasto - do 7 l/100 km, poza miastem do 90 km/h - 5,1 l/100km, przy większej prędkości i dynamice jazdy wzrasta do ponad 6l/100km; ceny serwisu fabrycznego - niezbyt niskie, ale konstrukcja samochodu bardzo prosta, więc każdy kto obsługiwał sam
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak możesz dołożyć 15.000 zł kup Citroena Berlingo (12 lat gwarancji na blachy)! Jeżeli nie- nic lepszego nie dostaniesz.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie tylko końcówki przewodów instalacji elektrycznej wymagają czasami poprawy - nie kupuj żarówek (zwłaszcza reflektorowych) nieznanych firm, zwłaszcza w super- i hipermarketach - b. niska jakość, szkoda pieniędzy. Nie zakładaj żarówek halogenowych ! - instalacja nie ma przekaźników - drogi przełącznik zespolony (pod kierownicą) będzie szybko do wymiany.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zasadzie brak takich usterek. Przy regularnym przeciążaniu szybko wysiądą łożyska kół tylnych (opinia zasłyszana - u mnie jeszcze bez zarzutu).