Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C15

citryna, 13 lat temu
Silnik 1.8 D 69KM 51kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C15 1.8 D 69KM 51kW 1986-2006 - Oceń swoje auto
3,69
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Prostota i niezawodność konstrukcji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Przegub- stuki i chrobotanie w kole
Inne : stare opony- samochód lata jakby miał rozkręcone przednie zawieszenie
Karoseria : antykorozja od spodu i non stop zaprawki
5,0
Całokształt
Moje pierwsze auto, traktowane jako wół roboczy i auto do nauki typu \"sam naprawiam\". Prosta konstrukcja i dostępność pozwala wiele rzeczy zrobić samemu. Niesamowicie pakowna paka, woziłem tym wszystko- od betoniarki po łóżko(po wyjęciu kratki i przedniego fotela. Wygląd- hehehe. Ale możliwości duże. Wysokie zawieszenie, dobre zimówki i zima nie straszna. Odpala na mrozie bez problemu. Na autostradzie 120 pociągnie, jak się rozbuja. Na wycieczki- super wchodzi kilka rowerów i bagaże dla większej ekipy. Tani w eksploatacji, tanie części, łatwa naprawa. Tylko ta cholerna korozja.
Wrażenia
5,0
Silnik
Chodzi jak zegarek. Głośno, ale sprawnie, równiutko. Odpala przy -20 bez problemu, no chyba że stoi tydzień bez ruszania, wtedy aku siada(ale ma już swoje lata. W silniku nic mi nie nawaliło, ale podoba mi się super dostępność do alternatora, rozrusznika itd. Mocy to za dużej nie ma, ale 700 kg na górkę wtaszczy.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie biegi, 5 bardzo szybko.
3,0
Układ jezdny
Nie mam nic do zarzucenia
Komfort
3,0
Widoczność
Duży martwy punkt w lusterku, (poza tym lusterka fajne, duże), tylni słupek trochę zasłania, ale mnie to nie przeszkadza. Pomagają trochę boczne okienka.
4,0
Ergonomia
Radio za nisko, wentylacja tak sobie
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabizna. Z bocznych nawiewów tylko zimne powietrze na okno, co skutkuje w moim egzemplarzu zamarzaniem szyby od środka dopóki się auto konkretnie nie rozgrzeje. Lewa ręka i lewe kolano zamarza, prawą rękę przypieka:) Gdyby pokombinować i rozprowadzić ciepło równomiernie nie byłoby źle. Auto raczej nie projektowane na mróz.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca moim zdaniem ok- 180cm wzrostu. Pasażer gorzej, pasażerowie z tyłu rewelacja. Tylko nie mają pasów...
2,0
Wyciszenie
Komora silnika dość dobrze wyciszona. Reszta nie wyciszona:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trasa 6,5, miasto ok 8, zima 8-9l Ekonomicznie raczej nie jeżdżę, często z ładunkiem
5,0
Stosunek jakość/cena
Tani i dobry.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silniczek spryskiwaczy, elektryczne podnoszenie szyby, żarówki przednich reflektorów, kierunkowskazy obrysowe, światła tylne, centralny zamek - ogólnie wszystko sprawa kabli na wierzchu i upływu czasu. Wszystko naprawiłem sam. Dostęp rewelacja.Parują szyby od środka, ogólnie dużo wody w środku- stare gumy, jakieś dziurki w podłodze itd.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najgorsza jest ochrona antykorozyjna, a właściwie jej brak. Ruda żre wszystko. zaprawki robię non stop- z braku czasu mało profi oczywiście. Dziury w podłodze- zaspawałem. Przednie sanki- pospawałem, ale do wymiany. Różne zadrapania- od razu rude. W sumie kupiłem trochę zaniedbany, z dziurami i poprawiam, ale na długo to nie wystarczy, a szkoda. Z innych usterek- wymieniona półoś, wahacze, końcówki drążka- wszystko robiłem sam, a to mój pierwszy samochód i w ogóle pierwszy kontakt z samochodem. Wymiana tych elementów dość prosta. Oprócz tego łożysko koła, osłona przegubu i to wszystko. Dziurawy kolektor czeka na swoją kolej. Aha, jeszcze rura wydechowa- łączenie puściło- już zaspawane.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C15