Silnik
: nie do zarżnięcia, przeżyje ze 3 budy lekko.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Ruda żre jak wściekła, chyba dodali ją w gratisie już w salonie.
5,0
Całokształt
Świetny osiołek do codziennego tyrania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeden z najlepszych wolnossących diesli w historii. Niezniszczalny przy zachowaniu minimum dbałości w sprawach obsługi.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie biegi, jak to w ciężarówce. średnio precyzyjna, ale niezawodna.
4,0
Układ jezdny
Jak na taką pokrakę, o oponach szerokości rowerowej, prowadzi się zadziwiająco dobrze i pewnie. Dzielnie znosi nasze "autostrady". Trzeba pilnować stanu łożysk tylnej belki, bo moze kosztować.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu to w każdym wózku widać. Do tyłu - trochę marne lusterka i oklejone szybki nie ułatwiają sprawy, ale tragedii nie ma.
4,0
Ergonomia
Ciasno i wystrój sprzed 30 lat, mimo bardzo lubię jazdę c15ką. Wszystko pod ręka, nawet brak wspomagania nie stanowi jakiejś tragedii.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kiepska dmuchawa, i ogrzewanie tylko przez środkowy nawiew na desce. Mimo to zimą grzeje doskonale. W upały gorąco jak w saunie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu mało miejsca.
3,0
Wyciszenie
Silnik strasznie głośny, buda równo mu akompaniuje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali tyle co nic. Typowa obsługa (olej, filtry, drobiazgi z zawieszeniem czy hamulcami) to grosze.
5,0
Stosunek jakość/cena
bezkonkurencyjny w klasie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ponad 10-letnim wózku do roboty, z którym się nikt specjalnie nie pieści, czasem coś padnie (raczej _zużyje_ się). Zazwyczaj mozna za grosze naprawic, samemu czy u pierwszego lepszego kowala po drodze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie zawiódł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 D 69KM 51kW
[l/100km]