Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C1 I Hatchback 5d Facelifting

Jacek, 8 lat temu
Silnik 1.0 i 68KM 50kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen C1 I Hatchback 5d Facelifting 1.0 i 68KM 50kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,08
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bardziej niż się spodziewałem: oszczędny, dynamiczny, bezawaryjny
4,0
Całokształt
Podsumowanie po 6 latach (110k): + bezawaryjny, w mieście bardzo wygodny (zwrotny, wąski, dynamiczny 0-80km/h), super ekonomiczny; - b. sztywne zawieszenie, kiepski na dłuższe trasy (głośny >100km/h, mała ładowność - 4os dorosłe + bagaż na full to za dużo)
Wrażenia
5,0
Silnik
rewelacja w tym nadwoziu, same plusy: + spalanie jak diesel, bezproblemowy, dźwięk ok, dynamiczny w prędkościach miejskich (0-80km/h)
3,0
Skrzynia biegów
bezawaryjna, ale śrenio precyzyjna, czasem haczy, przełożenia ok (liftingi c1 zmieniały przełożenia, więc mówię tylko za swój).
3,0
Układ jezdny
wspomaganie kierownicy zbyt duże, zawieszenie niekomfortowe - w tej klasie aut to raczej norma, przy czym C1 nastawiony jest bardzo sztywno (za to nie buja za bardzo), średnica zawracania jak rower :).
Komfort
5,0
Widoczność
wszystko świetnie widać, lusterka duże, może tylko słupki A troszke za szerokie. parkowanie to bajka (czujniki zbędne) - wpasuje się moemtalnie wszędzie.
4,0
Ergonomia
regulacja kierownicy w płaszyźnie poziomej by się przydała. A tak można w miarę wygodnie się dopasować zarówno ja (184cm) jak i żona (164cm). Wskaźniki czytelne, obsługa ok, nic nie irytuje. siedzi sie dość wysoko, wsiada łatwo, przydatne tylne drzwi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wszystko ok. mały silnik szybko się nagrzewa. klima manualna ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, z tyłu mało, ale da się jechać. Wyczarowane ile się dało z tego nadwozia . Na pewno więcej niż się wydaje z zewnątrz (mały silniczek = krótka maska + mały bagażnik). Da się jechać w 4 osoby. Ma miejsca chyba tyle co starsza generacja Yarisa.
3,0
Wyciszenie
Kiepskie, wszystko słychać im szybciej tym gorzej. Ale to raczej norma w tym segmencie. Na trasy słabo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez jakiejkolwiek uwagi jak się jeździ spala: mi 5.5l (jeżdżę bardzo dynamicznie), żonie 5l (jeździ spokojnie). ekstremalna jazda jak szalony 6l. Przeglądy średnio 500zł w ASO Warszawa - nie mam czasu tu szukać i ozsczędzać. Części eksploatacyjne bardzo tanie. Nic poważnego się nie psuje. Zużycie zawieszenia, hamulców itp. powolne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W pierwszym roku problem z lakierem na masce - zrobione na gwarancji (kolejne 5 lat bez problemów z lakierem i się nie zapowiada). Moja wersja: 5d, c. zamek, manualna klima, fabryczne radio, el. szyby. Po ~100kkm/5lat: - akcesoria itp. bez problemów. - plamki oleju z silnika = wymiana uszczelki za 140zł w ASO (po bardzo dynamicznych jazdach przez pół roku na granicy możliwości samochodu i to pewnie z tego) - skorodowany jeden z zaczepów tłumika się urwał. dospawali za 50zł. (tu uwaga - powoli koroduje układ wydechowy). Poza tym jak nowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak. (110kkm/6lat, Warszawa, głównie jazda po mieście, dynamiczna, krótkie odcinki).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C1 I Hatchback 5d Facelifting 1.0 i 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
5,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C1 I Hatchback 5d Facelifting