Ocena kierowcy - Citroen C1 I Hatchback 5d Facelifting
Jacek,
8 lat temu
Silnik 1.0 i 68KM 50kW
Rok produkcji 2009
Przebieg:
110 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
4,08
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: bardziej niż się spodziewałem: oszczędny, dynamiczny, bezawaryjny
4,0
Całokształt
Podsumowanie po 6 latach (110k):
+ bezawaryjny, w mieście bardzo wygodny (zwrotny, wąski, dynamiczny 0-80km/h), super ekonomiczny;
- b. sztywne zawieszenie, kiepski na dłuższe trasy (głośny >100km/h, mała ładowność - 4os dorosłe + bagaż na full to za dużo)
Wrażenia
5,0
Silnik
rewelacja w tym nadwoziu, same plusy:
+ spalanie jak diesel, bezproblemowy, dźwięk ok, dynamiczny w prędkościach miejskich (0-80km/h)
3,0
Skrzynia biegów
bezawaryjna, ale śrenio precyzyjna, czasem haczy, przełożenia ok (liftingi c1 zmieniały przełożenia, więc mówię tylko za swój).
3,0
Układ jezdny
wspomaganie kierownicy zbyt duże, zawieszenie niekomfortowe - w tej klasie aut to raczej norma, przy czym C1 nastawiony jest bardzo sztywno (za to nie buja za bardzo), średnica zawracania jak rower :).
Komfort
5,0
Widoczność
wszystko świetnie widać, lusterka duże, może tylko słupki A troszke za szerokie. parkowanie to bajka (czujniki zbędne) - wpasuje się moemtalnie wszędzie.
4,0
Ergonomia
regulacja kierownicy w płaszyźnie poziomej by się przydała. A tak można w miarę wygodnie się dopasować zarówno ja (184cm) jak i żona (164cm). Wskaźniki czytelne, obsługa ok, nic nie irytuje. siedzi sie dość wysoko, wsiada łatwo, przydatne tylne drzwi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wszystko ok. mały silnik szybko się nagrzewa. klima manualna ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, z tyłu mało, ale da się jechać. Wyczarowane ile się dało z tego nadwozia . Na pewno więcej niż się wydaje z zewnątrz (mały silniczek = krótka maska + mały bagażnik). Da się jechać w 4 osoby. Ma miejsca chyba tyle co starsza generacja Yarisa.
3,0
Wyciszenie
Kiepskie, wszystko słychać im szybciej tym gorzej. Ale to raczej norma w tym segmencie. Na trasy słabo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez jakiejkolwiek uwagi jak się jeździ spala:
mi 5.5l (jeżdżę bardzo dynamicznie),
żonie 5l (jeździ spokojnie).
ekstremalna jazda jak szalony 6l.
Przeglądy średnio 500zł w ASO Warszawa - nie mam czasu tu szukać i ozsczędzać. Części eksploatacyjne bardzo tanie. Nic poważnego się nie psuje. Zużycie zawieszenia, hamulców itp. powolne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W pierwszym roku problem z lakierem na masce - zrobione na gwarancji (kolejne 5 lat bez problemów z lakierem i się nie zapowiada).
Moja wersja: 5d, c. zamek, manualna klima, fabryczne radio, el. szyby.
Po ~100kkm/5lat:
- akcesoria itp. bez problemów.
- plamki oleju z silnika = wymiana uszczelki za 140zł w ASO (po bardzo dynamicznych jazdach przez pół roku na granicy możliwości samochodu i to pewnie z tego)
- skorodowany jeden z zaczepów tłumika się urwał. dospawali za 50zł. (tu uwaga - powoli koroduje układ wydechowy).
Poza tym jak nowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak. (110kkm/6lat, Warszawa, głównie jazda po mieście, dynamiczna, krótkie odcinki).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 68KM 50kW
[l/100km]