Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C1 I Hatchback 3d Facelifting

stefanbyd, 6 dni temu
Silnik 1.0 i 68KM 50kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C1 I Hatchback 3d Facelifting 1.0 i 68KM 50kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,93
30% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niewielkie 68 KM z 3 cylindrów a w mieście pełnowartościowe autko. W trasie też grzecznie ale daje radę
Karoseria : Na prawdę zaskakująco sporo miejsca z przodu i łatwo wsiadać- wysiadać
5,0
Całokształt
Wrażenie ogólne przy kupnie auta za 6 tyś złotych dla młodego kierowcy z prawkiem od 40 dni -" a niech zatłucze" zanim się nauczy. Minął rok, autko jeździ, nic się nie zepsuło a i ja "stary" kierowca bez wahania wsiadam i jadę i ... gęba mi się "cieszy"!
Wrażenia
5,0
Silnik
3 cylindry mają swoje "fochy" szczególnie na zimno. Trzeba to zrozumieć - trochę inaczej odpala / ta sekunda więcej kręcenia/, trochę się "telepie" na wolnych obrotach. Poza tym zaskakująco dobrze przyśpiesza, mało pali, nic się nie dzieje złego mechanicznie. No jest zaskakująco sympatycznie!
5,0
Skrzynia biegów
Typowy japoniec, krótka jedynka, dalej elastycznie i pewnie. Sam wybierak trochę "archaiczny" długi - cienki ale do ogarnięcia przez każdego, w tym i świeżego kierowcę!
4,0
Układ jezdny
Jak tu ocenić coś o tak małym rozstawie osi? Zaskoczyło mnie to że nie buja na poprzecznych "fałdach", większe autka / space star, aveo, meriva/ miały taką przypadłość , ten maluch jest niewrażliwy. Mój egzemplarz ma prawie 260 tyś przebiegu, nic nie stuka, nie puka , nie ma luzów. Jak dbasz tak masz!
5,0
Karoseria
Sporooo plastiku, więc nie rdzewieje. Trochę "dziwna" jest klapa bagażnika - w zasadzie tylko szyba, jakoś tak odruchowo nie ma chęci nią "trzaskać".
Komfort
5,0
Widoczność
To jakby siedzieć na stołeczku nad rzeką! Wszystko widać, wszystko czuć. Koniec auta tam gdzie szyba, mieści się w każdej "ramce" parkingowej bez dotykania krawężnika i jest miejsce do wysiadania!
5,0
Ergonomia
Wersja 3 drzwi, ale na prawdę wygodnie wsiada się na tył i jest tam sporo miejsca - ale w ciągu roku może ze 3 razy ktoś tam wchodził. Przyciski, pokrętła na miejscu i bardzo fajne / te od nawiewów w szczególności/, trochę zbyt ciemne podświetlenie deski rozdzielczej, brak wskaźnika temperatury płynu chłodzącego, wskaźnik rezerwy paliwa mało intuicyjny a jak już zaczyna "pikać" to jest na prawdę ostatnia chwila, pojedyncza wycieraczka spokojnie daje radę - szkoda że nie ma regulowanej "przerwy" w machnięciach ramiona. Najbardziej irytuje wielgachny i nie składany kluczyk! A kto wie gdzie producent przewidział miejsce na gaśnicę w wersji 3 drzwi? Aaaa bardzo dobry dostęp do żarówek w razie konieczności wymiany, żadnego cudowania i rozkręcania połowy auta!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja! Klima robi robotę choć kilka kuni mocy zabiera.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Daję 5 gwiazdek choć mam świadomość że pojęcie przestrzeń "kierowcy i pasażerów" się wyklucza. Jest wygodnie na przednich siedzeniach nawet dla 2 chłopów po 180cm/120kg, do tyłu wchodzą i nie narzekają dzieciaki. W innej konfiguracji 4 licealistki wygodnie jadą 200-300 km bez fochów! Po prostu jest dobrze!
5,0
Wyciszenie
Jestem zaskoczony bo po kilku minutach terkotania 3 cylindrów na zimno, dźwięki i drgania zanikają a auto zachowuje się jak rasowy japoński 4 cylindrowiec. Wiadomo małe pudełeczko to nie lexus ale na prawdę nie ma się do czego przyczepić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Typowy japoniec, olej co 15 tyś, jakaś powierzchowna korozja / nalot/ na podwoziu, łańcuch rozrządu z tych co to się nie rozciągają. Nie zaniedbywać, robić co wychodzi na bieżąco części tanie , mechanicy się auta nie boją!
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja! Warto kupić nie pognitego nawet 20 -o latka i zrobić go pod siebie mechanicznie bo się odwdzięczy ! Tapicerka i plastiki mało oryginalne ale bardzo wytrzymałe i nawet duże przebiegi ni skutkują "złachaniem".
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mój ma duży przebieg i wszystko zrobione. Trzeba liczyć się z tym że sprzęgło kończy sie po 150 tys km, układ wydechowy po 12-15 latach, nie trzaskać w " ciemno" szklaną pokrywą bagażnika. Nie słyszałem o innych przypadłościach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Małe autko więc niby niższa jakość. Nie stwierdzam tego, cewki zapłonowe padają w każdym aucie, bębny na tyle więc szczęki zużywają sie częściej. Tu się nie dzieje nic niespodziewanego i nagle!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C1 I Hatchback 3d Facelifting 1.0 i 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
334,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C1 I Hatchback 3d Facelifting