Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C-Elysee II Sedan

Pablo, 10 lat temu
Silnik 1.6 HDI 92KM 68kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 26 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 HDI 92KM 68kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jest naprawdę dynamiczny.
4,0
Całokształt
Polecam ten samochód wszystkim, którzy nie wiedzą czy kupić 6-8 letniego sedana z zagadkowym przebiegiem czy kupić nowy samochód z pewnym silnikiem i prostą elektroniką, która się nie psuje. Plastiki są bardzo twarde, ale całokształt to rekompensuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacja! Ekonomiczna jednostka Citroena jeszcze bez technologii BlueHDi. Moim zdaniem najlepszy silnik do tego samochodu. Auto jest lekkie i te 92 KM w zupełności wystarcza.
4,0
Skrzynia biegów
Przydałby się 6 bieg. Przy 140km/h na austostradzie jesteśmy na obrotomierzu przy wartości 3000. To za dużo i generuje to niepotrzebny hałas.
4,0
Układ jezdny
Poprawnie. Wspomaganie działa poprawnie. Mógłby być bardziej sztywny. Niestety przy silnym wietrze potrafi pływać. Ale nie szukajmy dziury w całym.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w Citroenie bez zarzutu.
3,0
Ergonomia
Wszystkie podstawowe przyciski na swoim miejscu. Obsługa intuicyjna. Wyjątkiem jest klawisz blokady drzwi samochodu, schowany za kierownicą, długo go szukałem. Włącznik świateł awaryjnych mógłyby być bliżej kierowcy. Nie rozumiem, czemu ma służyć umiejscowienie przycisków otwierania wszystkich szyb samochodu na dole w tunelu środkowym (bez funkcji auto).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pracuje poprawnie, w miarę cicho. Klimatyzacja spokojnie radzi sobie z gabarytami wnętrza. Minus za zastosowanie drogiego środka do klimatyzacji (taka to "ekologia" $).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca dla jadących z przodu i z tyłu. Tylna kanapa słabo wyprofilowana lecz wygodna. Są 2 isofixy na tylnej kanapie.
4,0
Wyciszenie
Wszystko ok do 120 km/h. Powyżej robi się głośno. Ale ciszej niż np. w 6 letnim Seacie Toledo (który powinnien być o klasę lepszy).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez niskie spalanie zyskujemy koszt zalania zbiornika na poziomie 230-250zł (zależy czy dojedziemy do rezerwy). Na zbiorniku można przejechać nawet 800km. Serwis co 25 lub 15 tyś. km w zależności od ilości przejechanych kilometrów w stosunku rocznym. Koszt 1 przeglądu w ASO wyniósł 800zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przy cenie 50.000 zł dostajesz poczciwy samochód, który już wygląda. Konkurencja dla niego to chyba Dacia Logan Sedan. Tylko jeśli potrzebujesz woła roboczego i zależy Ci na długim żywocie silnika Dacii 1.5 dCi nie wybierzesz (średnio po 150.000km silniki padają). Tu masz sprawdzonego Diesla, który niezawodzi. Nie ma chyba na rynku nowych samochodów lepszej propozycji. Podana cena dotyczy egzemplarza w wersji Exclusive z fabrycznym radiem, bluetooth, tempomatem, sterowaniem z kierownicy, klimatyzacją manualną, skórzaną kierownicą. Brakuje tak naprawde nawigacji, którą Daćki już mają.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Oby tak dalej.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDI 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C-Elysee II Sedan