Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C-Elysee II Sedan

Tomasz, 2 miesiące temu
Silnik 1.6 VTi 115KM 85kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 32 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2016 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód prosty, wygodny, wygląda ok. Brak turbin, dwumas, wymyślnych układów i systemów elektronicznych sprawia, że o ile coś się zepsuje to naprawisz je u każdego kowala za kilka złotych. Specjalnie dla żony wziąłem samochód dobrze wyglądający, a z uwagi na swój spokój szukałem czegoś czego po gwarancji nie będzie trzeba w kółko naprawiać i wydawać fortuny. Wybraliśmy wersję exclusive i ta jest dość mało VIP, ale wystarcza. Kierownica i drążek zmiany biegów w skórze, klima, podłokietnik, wszystkie szyby elektryczne, czujnik parkowania tył... Zakup auta w wersji podstawowej to chyba tylko dla teściowej, albo jak ktoś lubi umartwiać swoje ciało i umysł. Po mieście śmiga żwawo, przełożenia są ok, moc bardzo ok. W trasie, cóż, jedzie... przełożenia skrzyni za krótkie, V-max małe, głośność w kabinie duża, stabilność jazdy przy 150 km/h przy bocznym wietrze taka sobie. Generalnie jeśli jeździsz po mieście i raz czy dwa razy w roku robisz trasę powyżej 300 km, to auto jest wymarzone, ale jeśli zamierzasz tym robić kilometry po trasie, to bym się zastanowił. Przez 7 lat ZERO jakichkolwiek awarii. Wizyty w serwisie ograniczają się do wymiany oleju, filtrów, podstawowe pierdoły...
Wrażenia
5,0
Silnik
Żwawy, bez turbin czy innych. Wciskasz pedał gazu i jedziesz. Zabawa zaczyna się powyżej 3000 obrotów :)
3,0
Skrzynia biegów
Za krótkie przełożenia w manualu, przydałby się 6 bieg.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny, świetnie wybiera wszelkie nierówności nie przenosząc ich do kabiny. Wyższe deko zawieszenie robi swoje, można jechać nie utwardzoną drogą, w obawie, że coś się zaraz urwie, ale to nie terenówka, zatem...
4,0
Karoseria
Blacha dość cienka, lakier nałożony symbolicznie. Jednak żadnych wgniotek czy otarć lakieru generujących się podczas standardowego użytkowania nie ma. I tak jest lepiej niż w większości nowych aut teraz...
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jak w autobusie. Duże szyby.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa zimą, klima latem bardzo wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca na nogi. Ja 194 cm wzrostu siadając za kierownicą i ustawiając fotel pod siebie, na tylnym rzędzie spokojnie mieszczę się i komfortowo siedzę. spory bagażnik, można zabrać sporo więcej walizek na wakacje, niż to może się z zewnątrz wydawać!!
3,0
Wyciszenie
W mieście bardzo ok, ale w trasie licho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo proste auto. Jedyne czego wymaga to wymiany oleju i dolewania paliwa.
5,0
Stosunek jakość/cena
prosty tani samochów w śmiesznych pieniądzach. Brak dziesiątek bajerów sprawia, że cena jest bardzo przystępna. Jakość wykonania nawet dziś nie odstaje od nowych aut w tej klasie. Moja corolla z 2023 roku ani nie jest lepiej wyciszona, ani nie ma lepszego wykończenia, ma mniej miejsca w środku i bagażniku a kosztuje majątek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
6,3
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C-Elysee II Sedan