Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C-Elysee II Sedan

MatizWrocek, 8 lat temu
Silnik 1.6 VTi 115KM 85kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 86 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2016 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Za tą cenę (auto kupione używane) jest bardzo dobrze. Wersja wyposażeniowa środkowa - jest przyzwoicie. Klimka manualna i ogrzewanie działają sprawnie. Elektroniki dużo nie ma, korboszyby z tyłu, przód elektryczne. Sterowanie radiem, tempomat, ogrzewane lusterka z zewnątrz, 4 poduchy. Radio na aux i cd. Brak mi czujników parkowania i regulacji prędkości wycieraczki na biegu 1.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.6 benzynka jest dobrze ale momentu obrotowego brakuje. Może uraz po dieslu. Spalanie jak na 1.6 chyba całkiem ok - miasto duże zakorkowane itp to max 8l w sezonie wiosna - jesień. Trasa 450 km ze średnią prędkością 74kmh (zakres prędkości 80-130 kmh) - 5,4l. Elastyczność wystarczająca - jak ktoś lubi ekojazde - można szybko zmieniać biegi.
3,0
Skrzynia biegów
Haczy, nieprecyzyjna, głośna, taka budyniowa:) Do skodowej z przebiegiem 240kkm daleko jej.
3,0
Układ jezdny
Do delikatnej jazdy ok. Auto raczej wyścigowe nie jest więc tu spisuje się ok. Trochę głośno pracują amortyzatory przednie na poprzecznych nierównościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Wg mnie dobra - przód i boki i martwe pola - bdb pokryte. Tył przez lusterko wsteczne - średnio - nie widać końca dupska i jest problem bez czujników.
4,0
Ergonomia
Pod ręką to co się używa. Do schowka pasażera ciężko czasem sięgnąć do dna, z pozycji kierowcy. Przełączniki szyb na środkowym tunelu to dla mnie nowość:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Opisane wcześniej. Trochę głośno pracują wiatraki ale robią swoją robotę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No super tutaj - na długości miejsca więcej jak w Peugeocie 508. Na szerokości jak w typowym aucie. Wysokość akceptowalna - z przodu bdb z tyłu ktoś kto ma powyzej 185cm - będzię trącał głową o sufit.
3,0
Wyciszenie
Słabo - dokupiłem matę pod maskę i jest trochę lepiej ale ogólnie ocena 3/5 jeśli nie 2+. Słychać koła, deszcz uderzający o dach, ruch uliczny z zewnątrz. Skrzynia też pracuję głośno. Ale da się życ - do prędkości 120 kmh jest żności - ze wspomnianym wytłumieniem
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie bez napraw więc jedynie paliwo. Na pewno tu drożej z faktu większego spalania niż w dieslu miałem i z faktu wyższej ceny jednostkowej za samo paliwo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobra nota. Na podobną rocznikowo Octacie czy nawet Rapida z podobnym przebiegiem nie było mnie stać. Może jedynie jakiś Fluence albo inny Daciowy model byłby w stanie zostać oddany podobnej ocenie. Auta grupy VW są lepiej złożone, lepiej spasowane - sprawiają wrażeinie trwalszych. Ale to tylko tyle, a cena ich nie rekompensuje ryzyka związanego z ich naprawą. Silnik tradycyjny w Citroenie powinien trochę posłużyć. Nie ma tu łańcucha, który lubi się w VW rozciągać... nie ma wtrysku bezpośredniego, nie powinno być kłopotu z nagarami tak szybko jak u konkurencji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wgranie nowego sterownika silnika
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak póki co

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
6,3
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C-Elysee II Sedan