Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C-Elysee II Sedan Facelifting

martm, 1 miesiąc temu
Silnik 1.6 VTi 115KM 85kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 74 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C-Elysee II Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW 2017-2018 - Oceń swoje auto
3,71
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : To jak to auto się zbiera na pusto jest niebywałe. Silnik z epoki kamienia łupanego, ale niska maska robo swoje. Spalanie - dotychczas żyłem w przeświadczeniu, że benzyna może być oszczędna na trasie, a w mieście żłopie. citroen złamał to - w mieście można jeździć za tyle samo co w trasie! szok! Lekka buda i rozsądna noga czynią cuda! :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Oprogramowanie kompa jeszcze sprzed usunięcia babola (polecam sprawdzić przed zakupem) ponoć citroen robi to w gratisie. Błąd polega na tym, że ECU odcina dopływ paliwa podczas ruszania - bardzo niebezpieczne przy warunkowym skręcie w lewo!
4,0
Całokształt
Auto kupiłem z pełną świadomością jego cech i póki co jestem zadowolony, zrobiłem co trzeba i jeżdżę. Dużo miejsca, prosta budowa, niziutkie spalanie i duża dynamika na pusto, ale kosztem kilku denerwujących rzeczy i słabych właściwości jezdnych. Wady - skrzynia biegów, prowadzenie, wyciszenie, zawiasy bagażnika, wyświetlacz kompa. Właściwie to jest auto do miasta i chyba jako takie należy je pochwalić. Nie mam bladego pojęcia, kto oceniał tę wersję na tym portalu, że ma tak niską średnią. Nie zasługuje na tak niską notę!
Wrażenia
4,0
Silnik
Ładnie brzmi i w tak lekkiej budzie bardzo przyjemnie się zbiera, zaś przy delikatnej jeździe super spalanie. Pod pełnym obciążeniem brakuje momentu i trzeba kręcić, ale na pusto rakieta. W porównaniu do Corolli E12 2005r 1,6 110KM mniej dynamiczny, ale za to litr mniej na 100km. Mam wrażenie, jakby ECU ograniczał jego osiągi.
1,0
Skrzynia biegów
Najgorsza skrzynia jaką jeździłem. Porażka, tragedia, katastrofa. Można się nauczyć, ale wg mnie to najgorsza rzecz w tym aucie i chyba jedynie obiektywnie do cna zła. O braku 6 biegu nawet nie będę pisał w 2024 roku. Widziały gały co brały ;)
1,0
Układ jezdny
Plastelina, powyżej 120 bardzo niepewny, a przy 140 budzący lęk! Tylko do spokojnej jazdy i to najlepiej na wprost. Oczywiście wysoki i miękki zawias to ogromny plus w jeździe po terenie, dziurach i wysokich krawężnikach.
4,0
Karoseria
Przód bardzo ładny, zaś tyłek to jeden z najbrzydszych w świecie motoryzacji. Ponoć cała buda ocynkowana - trzymam kciuki za długowieczność w odróżnieniu od równolatków z Japonii.
Komfort
5,0
Widoczność
Klasyczny sedan, jedynie w tym segmencie podniesiona linia tyłka zawęża widoczność w porównaniu do aut z wyższych klas. Idzie się przyzwyczaić.
3,0
Ergonomia
Brak rozsądnych schowków, budżetowe przyciski do szyb w tunelu środkowym. Ekran dotykowy kompa to jest żart i kpina - wyrwałbym i zamontował analogowe radio z pokrętłami i przyciskami. Zawiasy w bagażniku - dopłaciłbym dużo za normalne teleskopy. Brak lampki w suficie dla tylnej części kabiny. Brak pełnej regulacji kolumny kiery... Idzie się nauczyć z tym żyć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem czy to mój egzemplarz czy ten typ tak ma, ale w porównaniu do innych aut zmiana kierunku nawiewu mało co zmienia. Nagrzewa się w miarę szybko, chłodzi również skutecznie (sprzęgło klimy głośno się załącza). Duża niedogodność zimą to wąski tunel nawiewu na szybę przednią - obejmuje jedynie jej środek!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie bardzo dobrze, natomiast tylna kanapa jest dla 2, a nie 3 osób - proszę o tym pamiętać!
1,0
Wyciszenie
Brak. Auto jest niewyciszone. Słychać wszystko - silnik (między 3-5tys obr brzmi bardzo rasowo jak na 4cylindry w rzędzie), szum od opon, świsty od lusterek, bagażnika - najgłośniejsze auto jakim jeździłem. Słyszały uszy, co brały ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co robię tylko eksploatację po wcześniejszym właścicielu, który zajeździł mój egzemplarz do cna, dlatego nie narzekam. Czas pokaże, co życie przyniesie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze tyle miejsca z takim silnikiem to najlepsza oferta rynkowa dla świadomie rezygnujących z gokartowych doznań kierowców. Super.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie cisza i spokój.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie cisza i spokój.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C-Elysee II Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
22,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C-Elysee II Sedan Facelifting