Ocena kierowcy - Citroen C-Elysee II Sedan Facelifting
niemieckietrytki,
5 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 82KM 60kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
5 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Dużo przestrzeni w środku.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Skrzynia biegów i jej kultura pracy na minus, ale usterek brak
4,0
Całokształt
*Edit po 2 latach użytkowania - stoję cały czas za tym co napisałem wcześniej, ale dopisałem komentarze do skrzyni biegów, w sekcji Ekonomiczność i Niezawodność, oraz urealniam oceny. Całokształt 4/5*
Auto "budżetowe", czyli takie, którym się jeździ, bez piania z zachwytu ale i bez narzekania. Dużo przestrzeni - wystarczająco dużo nawet dla dwumetrowego kierowcy. Tania eksploatacja, przystępna cena i przyzwoity komfort podróżowania.
Wrażenia
4,0
Silnik
*Edit: kultura pracy taka sobie, zwłaszcza na zimnym silniku*
3 cylindry o całkiem przyjemnym brzmieniu i niezłym przyspieszeniu. Nie ma szału, ale tragedii również nie. Tempomat - na plus.
2,0
Skrzynia biegów
*Edit: przeniesienie napędu to rzeczywiście najsłabsza strona tego auta. Wsteczny często zgrzyta, a na niskich obrotach trzeba powoli operować sprzęgłem.*
Długi skok lewarka, co chyba jest powszechne w autach PSA. Czasem zgrzytnie wsteczny. W ekonomicznej jeździe pomaga asystent zmiany biegów.
4,0
Układ jezdny
Auto nie jest stworzone do szybkiej jazdy w zakrętach. Podsterowność da się wyczuć. Łatwo prowadzi się w ruchu miejskim i dobrze się parkuje (czujniki).
5,0
Karoseria
Odchudzona, bezkonkurencyjnie lekka o dość klasycznej linii. Po faceliftingu i ze światłami do jazdy dziennej wygląda całkiem nowocześnie.
Oklepane przez testujących zawiasy klapy bagażnika to minus, ale jeden z niewielu.
Komfort
5,0
Widoczność
Spore szyby i lusterka. Widoczność do tyłu również nie jest zbytnio ograniczona. W parkowaniu pomagają tylne czujniki.
4,0
Ergonomia
Kierownice można regulować tylko góra-dół. Trzy uchwyty na napoje i pojemne schowki w przednich drzwiach. Przejrzysta deska rozdzielcza, wygodne w użytkowaniu manetki sterujące przy kierownicy (poza pokrętłem środkowym radio). Fotele mają przeciętne obicie i wytrzymałość.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajność układu oceniłbym 3/5; manualna klima. Edit: żeby naprawdę poczuć nawiew trzeba go ustawić prawie na max.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dwumetrowiec usiądzie sam za sobą. Podoba mi się umiejscowienie sterowania szybami w tunelu środkowym przy dźwigni zmiany biegów, gdyż daje to dużo miejsca na lewe kolano. Również na brak miejsca na prawą nogę kierowca nie będzie narzekał. Wysoki kierowca będzie miał wygodnie, pomimo braku przesuwania kierownicy w poziomie. Ogólnie jest więcej przestrzeni niż w dużej części kompaktów.
3,0
Wyciszenie
Przy obrotach wyższych niż 3 tys auto jest głośne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie 6,0 l/100 km (miasto 70% trasa 30%) - po 2 latach nadal aktualne. Ponadto nic się nie zepsuło.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem auto pod tym względem bije konkurencje o głowę. Kompakt w cenie taniego auta klasy B. Materiały nie są super jakościowo, a karoseria może nie jest wspaniale wygłuszona, ale to cena za niską masę a co za tym idzie - małe spalanie i tania, bezproblemowa eksploatacja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mało drobiazgów to i zero usterek jak do tej pory. Po 2 latach wciąż brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 2 latach: brak. Oby tak dalej. Miejmy nadzieję, że ta prosta konstrukcja nie zaskoczy negatywnie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 82KM 60kW
[l/100km]