Zawieszenie
: Przed wymianą dwóch gumowych systemów przewodów od LHM (\"ośmiornicy\") co chwilę były pęknięcia sparciałej gumy i wycieki, ale czego żądać od kilkunastoletniej gumy :-). Po wymianie nic.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Diesel wolnossący, odpalał w największe mrozy, nawet gdy benzynowe miały problemy
4,0
Skrzynia biegów
Bez luzów, biegi wchodziły lekko i delikatnie. Obniżyłem ocenę tylko dlatego, że w porównaniu z młodszą Xantią skrzynia biegów jest \"twardsza\" :-)
5,0
Układ jezdny
Wspomaganie kierownicy pozwalało długim kombi sprawnie i bez wysiłku parkować w bardzo ciasnych miejscach a zawieszenie - bajka :-)
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w akwarium :-)
5,0
Ergonomia
wszystko dostępne pod ręką - bez odrywania rąk od kierownicy (poza opuszczaniem szyb, regulacją lusterek i radiem :-)))
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonały nadmuch. Nigdy nie miałem zaparowanych szyb dłużej niż 5 min od włączeniu silnika - nawet zimą szybko odtajało i najdalej po 10 miałem super widoczność. W największe mrozy miałem bardzo ciepło, czasem aż za bardzo. No i regulacja temperatury i siły nawiewu płynna a nie skokowa jak to bywa nawet jeszcze w wielu współczesnych samochodach!!!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla był naprawdę cichy, chyba że przekraczało się 120 km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo ekonomiczny samochód, nawet przy ciężkiej nodze a różnice między max i min spalaniem były stosunkowo nieduże
5,0
Stosunek jakość/cena
Aż dziw bierze, że tak doskonały samochód może tak mało kosztować!!! i że ludzie wolą kupować niemieckie zardzewiałe graty w tym samym wieku za kilkakrotnie większą kwotę. Nie wspominając o nieporównywalnej komforcie jazdy po polskich drogach.
Dodać należy brak rdzy w tak starym samochodzie, co zawdzięcza podwójnie ocynkowanej karoserii, wielu plastikowym elementom i świetnemu zabezpieczeniu przeciwkorozyjnemy
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wiem co wpisać :-). Wymiana płytki sterującej ogrzewaniem, przekaźnik kierunkowskazów
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przed wymianą kilku elementów zawieszenia hydraulicznego na nowe, miałem kilka przecieków, ale nawet gdy LHM lał się z niego jak \"z prosiaka\" to nigdy nie odmówił posłuszeństwa i zawsze do warsztatu zajechałem. Potem żadnych problemów
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 RD 64KM 47kW
[l/100km]