Układ elektryczny
: Duzo dobrze pomyslanych drobiazgow. Czujniki otwarcia drzwi, maski. Duzo lampek, cichy wiatraczek...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Przegub, polos i takie tam
Zawieszenie
: tylna belka lubi sie czasem zepsuc - wytrzymuje ponoc 100 tys km, ale naprawa to max 300 zl
Układ hamulcowy
: Trzeba uwazac na pekajace wezyki hydrauliczne, albo wymienic je profilaktycznie.
4,0
Całokształt
Samocho oferuje wiele komfortu i praktycznych rozwiazan technicznych, ktorych nikt by sie po nim nie spodziewal. Pod wzgledem zaawansowania nie ma co porownywac do samochodow tej klasy z jego okresu. Nawet na dzisiejsze standardy jest wystarczajaco dobrze. Z wygladu raczej malo atrakcyjny, ale przyjemnie sie nim jezdzi. Wazne jest zeby znalezc dobry egzemplarz, takie sa niezniszczalne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pracuje dosc glosno i niezbyt elegancko, ale wyrywa sie do przodu.
4,0
Skrzynia biegów
Nigdy nie mialem problemow. Nawet wsteczny wchodzi od razu, w czym problemy bywaja w nowych samochodach. Moze przelozenie moglo by byc dluzsze na piatym biegu.
4,0
Układ jezdny
Calkiem przyjemny, ale przy predkosciach powyzej 130 troszke niestabilny.
Komfort
5,0
Widoczność
Bezproblemowo - zatrzymuje sie, wrzucam wsteczny i odruchowo wjerzdzam w luke na parkingu. Martwego pola prawie nie ma, slupki sa cienkie.
4,0
Ergonomia
Kwestia przezwyczajenia, wszystko procz radia jest na miejscu. Bardzo dobre wyposarzenie jak na ten rocznik. Oryginalny c. zamek z pilotem, swietne mieciutkie siedzenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Gdyby mial klime, to bylo by lepiej, ale przy 30 stopniowym upale da sie jechac na samym wiatraczku bez otwartych okien. Nagrzewa sie bardzo szybko zima.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tylu malo miejsca na glowe, z przodu jest ok dla kazdego. Bagaznik bardzo duzy.
2,0
Wyciszenie
Nawet Opel Kadett 1,4 jest cichszy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem zaskoczony. Silnik 1.9 GTi pali w mieszanej jezdzie ok 8 litrow. W trasie wcale nie jadac jak emeryt da sie zejsc do ok. 6,5 litra. Nigdy nie przekroczylem 10l/100. Ceny czesci niskie, ale trzeba je czesto kupowac...
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma lepszego samochodu do 2 tys. zlotych.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest duzo rzeczy ktore sie moga zepsuc, ale to co juz bylo naprawiane trzyma sie dlugo. Wiekszosc naprawiem po poprzednim wlascicielu. Trzeba wszystko sprawdzic przed kupnem, bo jest tego tyle, ze malo kto da rade wszystko naprawic. Mowa tu o swiatelkach/czujnikach itp, ktore nie maja wplywu na jazde.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Stary samochod, wcale nie gorzej niz vw czy ople. W zasadzie wiekszosc rzeczy ktora naprawialem byla do naprawy jak samochod kupilem. Z tego, co padlo za mojej kadencii wynikalo by, ze na naprawy trzeba by zarezerwowac ok. 1000 zl rocznie. Rdza karoserii praktycznie nie wystepuje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 4X4 122KM 90kW
[l/100km]