Super, nic dodać, nic ująć. Trzeba jednak bardzo dobrze znać samochód i dokładnie go sprawdzić przed zakupem lub mieć szczęście i dobrze trafić :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Od czasu do czasu trzeba wyregulować zawory, gdyż silnik 1905ccm 8V nie ma hydraulicznego kasowania luzów zaworowych. Osiągi bardzo dobre, elastyczność bardzo dobra. Bardzo dobry motor, przy rozsądnej eksploatacji pojeździ drugie tyle km. Spalanie paliwa w mieście (10L/100km) nie zachwyca, ale coś za coś...a poszaleć tym autem można.
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma problemów, nie zgrzyta, biegi nie wypadają, wchodzą precyzyjnie, choć czasem przy szybkich zmianach biegów czuć to na lewarku...ale podobno już w nowych autach takie zjawisko wystepowało a konstruktorzy za późno się zorientowali.
5,0
Układ jezdny
Jeździłem i nadal jeżdżę wieloma autami, ale długo by szukać tak dobrego układu jezdnego. BX prowadzi się jak po sznurku, na śliskiej nawierzchni bardzo wcześnie ostrzega o utracie przyczepności, co pozwala na reakcję. Bardzo dobrze czuć ten samochód podczas prowadzenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, jednak opadająca linia nadwozia sprawia, że we wstecznym lusterku mogłoby być widać więcej :) 3-cie światło stop polecam zatem montować na dolnej krawędzi tylnej szyby.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swim miejscu, nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super wydajna dmuchawa, której nie słychć na wolniejszych biegach. Ogrzewanko bardzo dobre, w zimie daje czadu już po 3-4 minutach. Ponieważ w moim aucie nie ma klimatyzacji, to nie wiem co bym zrobił bez szyberdachu :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja w sumie na żadne auto nie narzekam (175cm wzrostu). Z tyłu jeszcze nigdy nie jechałem (zawsze prowadzę lub siedzę z przodu) ale raczej nikt nie marudzi. Duże i pojemne auto.
4,0
Wyciszenie
W zakresie wyciszenia mogłoby być lepiej, ale należy pamiętać, że auto to było projektowane ponad 20 lat temu. Do 120-140km/h jest ok, potem hałas jest już znacznie większy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mimo wysokiego spalania (10L/100km po mieście oraz ok. 8-9L/100km w trasie) ale przynajmniej osiągi są spore i można pojeździć, więc mimo wszystko ocena 5 :) Ceny części są śmiesznie niskie, najczęściej padają standardowe rzeczy - łączniki stabilizatora, końcówki drążka kierowniczego itp.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za śmieszne pieniądze można mieć duże, mocne, szybkie i super komfortowe auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No cóż...auto ma swoje lata, więc czasem coś tam się sypnie i są to najczęściej drobiazgi typu trzeszczący pedał sprzęgła (zapsikać jakimś WD-40 lub silikonem), zaśniedziałe przełączniki elektrycznych szyb (wyczyścić blaszki mocząc w Cilicie), jakaś pęknięta rurka (wymienić, najlepiej wszystkie od razu - można wówczas zaoszczędzić na LHMie).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest to moje drugie auto typu BX i muszę powiedzieć, że kupując to auto trzeba się dobrze na nim znać (ja się na pierwszym uczyłem). Pierwszy BX był kompletnym trupem, na którego naprawy wydałem 15 000zł w ciągu roku. Opisywany egzemplarz jest o niebo lepszym samochodem i nie ma się do czego przyczepić - po zakupie wymieniłem łożyska tylnych wahaczy, rozrząd, oleje, filtry, sfery hydropneumatyczne, ośmiornicę, kilka rurek, końcówki, łączniki, itp. i od tamtej pory wlewam paliwo i jadę :) Jak się dba o to auto, to potrafi ono zadbać także o kierowcę i nigdy go nie zawieść...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 4X4 122KM 90kW
[l/100km]