za którtko nim jeźdzę aby obiektywnie to ocenić, ale na pewno jest jedna ogromna zaleta - na każdym parkingu auto jest bezpieczne a zawieszenie hydropneumatyczne daje dużą przyjemność z jazdy i powoduje znacznie mniejsze zmęczenie na długich trasach; a minusy to chociażby w momencie unieruchomienia silnika nie za bardzo jest możliwe cholowanie
Wrażenia
3,0
Silnik
silnik wydaje się cichy w jeździe po mieście w trasie przy większych prędkościach wyrażniej go słychać; nadal chodzi na półsyntetyku, dolewam ok 100 ml na 3000 km; elastyczność jest do przyjęcia, zbierałby się pewnie nacznie szybciej gdyby nie niesprawny już przyspieszacz konta wyprzedzenia zapłonu. Posiada dość skomlikowany gażnik soleksa ( nie każdy mechanik chce się podjąć naprawy )
3,0
Skrzynia biegów
nic nie zgrzyta ale biegi nie wchodzą idealnie; sprzęgło chyba już się kończy ...
3,0
Układ jezdny
mam mieszane uczucia, chyba jest juz dość wytrzaskany przez polskie drogi; dzięki zawieszeniu hydropneumatycznemu długiei trasy są znacznie mniej męczące ( duży plus ) ale kiepsko wybiera krótkie nierówności (czuć i słychac wyrażne uderzenia)
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu i na boki - super ale do tyłu bardzo kiepsko ( oczywiście można się przyzwyczaić do wysokiej krawędzi tylnej szyby ale niższych słupków, kwietnków z bliska nie masz szans zobaczyć przy ciasnym manewrowaniu w mięscie )
4,0
Ergonomia
oprócz zbyt nisko umieszczonego radia to wszystko jest w najlepszym porządku, w tych autach ( z tego co wiem nigdy nie było regulacji kolumny kierownicy a mimo to nie słuszałem aby ktoś nie mógł dopasowac sobie pozycji do wygodnego prowadzenia )
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
regulacja prędkości dmuchawy jest płynna i pracuje najciszej ze znaych mi samochodów, paktycznie nie do usłuszenia w czasie jazdy i doskonale spełnia swoje funkcje w zimie i w lecie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo dużo miejsca, szczegónie z tyłu, także bagażnik bardzo przyzwoitych rozmiarów o całkowicie płaskiej podłodze
4,0
Wyciszenie
powyżej 100 km/h słychać i szum powietrza i na mokrej drodze opony, praca zawieszenia praktycznie nie słyszalna pomijając krótkie uskoki lub progi - słuszalne wtedy są nieprzyjemne uderzenia a tego typu nierówności są bardzo powszechne na polskich drogach
a w pracy silnika na luzie najgłośniejsze jest cyknięcie zaworka konżektorowego :-)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niektóre części są śmiesznie tanie i ogólnie dostępne ale dostanie np. dystrybutora hamulcowego taniego graniczy z cudem; jednak ogólnie gdy nie jeździ się do ASO to kodszty utrzymania są w ganicach normy; jak policzyłem, na rok (ubezpieczenie, naprawy, fitry, paski, klocki, regulacje to około 2000 zł - mało czy dużo za takie auto ? oceńcie sami ...
jeśli dzisiaj chciałbym kupić takie auto to poważnie bym się zastanawiał jednak nad dieslem 1.9
4,0
Stosunek jakość/cena
auto za cene malucha w kiepskim stanie o komforcie aut klasy średniej wyższej, podstawą jest jednak ogólny koszt napraw i innych kosztów eksploatacji jakie trzeba ponieść - ale to już zależy od danego egzemplarza do tej pory oceniam na 4.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgi mnie w tym aucie zachwycają !!! poczynając od żaróweczek podświetlenia tablicy rozdzielczej przez zamknięcia schowków, elektrykę szyb i szyberdachu, centrany zamek itp. wszystko działa mimo upływu czasu
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
miałem problemy z gaźnikiem (albo raczej z niefochową jego naprawą i beznadziejną regulacją, ale się udało i narazie jest zadawalająco - spalanie prawie katalogowe. ) denerwujące było zapychanie się dusz jakimiś śmieciami z paliwa i unieruchamianie auta w dalekiej trasie, ale się udało i narazie jest zadawalająco - spalanie prawie katalogowe.
kosztowna była też wymiana dystrybutora hamulcowego i ogólnie częsci do zawieszenia.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 94KM 69kW
[l/100km]