Karoseria
: Pełen ocynk - wogóle nie rdzewieje mimo iż było lekko uderzone w bok i nic nie było robione przez 2 lata.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Ja robiłem remont silnika przy 144 pod wydmuchało uszczelkę pod głowicą. Przy okazji wymienione pierścienie i uszczelniacze. Przyznam, że to z mojej winy, bo naprawdę cisne auto.
Zawieszenie
: W zasadzie nie występują. Raz wymieniałem także jedną z rurek od zawieszenia, ale niewielki koszt - 150 pln.
4,0
Całokształt
Jestem zadowolony, bo tanie auto i nie kradną :) Duże, wygodne, chociaż jak dla mnie troszkę za słabe - następne będzie chyba turbo :P
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik całkiem okej. Po wymianie pierścieni i uszczelniaczy oleju nie bierze wcale. Dosyć elastyczny mimo iż zasilany gazem. Piątkę zapinam już nawet przy 50 km/h Daje się wysoko kręcić pod czerwone pole, podczas wyprzedzania bardzo się przydaje.
3,0
Skrzynia biegów
Czasem nie trafiam - dosyć długi drążek zmiany biegów. To GTi, więc powinien być dużo krótszy. Ja mam taki problem (szczególnie przy 2 i 3 biegu), że jak wrzucam bieg to noga jest szybsza od ręki - spowodowane właśnie długością drążka, no i czasem chrupnie...
3,0
Układ jezdny
Hydro-pneumatyczne zawieszenie sprawdza się super na naszych drogach. Efekt \"pływania\" jest trochę złudny przy jeździe w zakrętach, bo nie czuć auta i ciężko określić moment utraty przyczepności. Poza tym bardzo go przegina. Ja często jeżdżę na granicy przyczepności i jakoś daję radę :P
Komfort
5,0
Widoczność
Wg. mnie widoczność super - widać praktycznie wszytko co potrzeba a czasem więcej :)
4,0
Ergonomia
No Citroen rządzi się swoimi prawami - trzeba się przyzwyczaić. Jak dla mnie jest okej. Denerwujące jest to, że nie można mrugać długimi światłami. Fajna jest skrytka na radio - nie trzeba ściągać panela. Cała reszta potrzebnych guziczków pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem jest kara - nie ma szans, żeby było chłodno. Otwieram z reguły wszystkie okna i szyberdach (na szczęście pełna elektryka). Zimą też zanim się nagrzeje trzeba troszkę poczekać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu mają super - przyznam, że z tyłu nie jeżdżę. Lubie za to leżeć na przednim fotelu. Zawieszenie i komfort jazdy w mega wygodnych fotelach dają wrażenie siedzenia na kanapie w salonie :) Z tyłu wyższe osoby mogą dotykać głową o sufit.
4,0
Wyciszenie
Nie jest jakoś super cicho, ale głośno też nie jest. Przyznam, że jeżdżę z ustawioną dość głośno muzyką, więc nie zwracam uwagi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poprzednio miałem Astrę GSi 2.0 8V i było podobnie - muszę przyznać, że mam bardzo ciężką nogę więc wyniki mogą być lekko zawyżone. Wszystkie wyniki są dla gazu.
5,0
Stosunek jakość/cena
No to jest kozak - kup za 3,5 tys. auto tak wyposażone jak moje. Prócz klimatyzacji ma wszystko :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No drobiazgi czasem są denerwujące, ale łatwe w usunięciu, poza auto ma już 16 lat, więc się zdarza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 GTi 122KM 90kW
[l/100km]