mam 1.9TZI - monowtrysk . Nigdzie tego nie znajdziesz i mało kto ci to powie a bzdury jakie to wspaniałe auta nie chce się słuchać !
To normalne auto , które też się psuje.
Mam instal. LPG ok. 5lat (i 80 tys. na niej przejechane) . Nagle padł jeden (bo tylko jest
jeden ) wtryskiwacz . Jak go wyciągnąłem to
wyglądał jak zardz. kawałek złomu . A w zbiorniku paliwa kupa opiłków rdzy . Nikt nie powiedział
że paliwo musi być przynajm. raz w tyg. wyjeżdżone do zera . Poza tym ci z sewisu LPG ustawili mi min obroty przeł. paliwo/LPG na 1600.
Teraz trochę lepszy dośw. sam podkręciłem potencj.
w sterow. przeł. na 2300 . Dzięki temu :
1) szybciej wyczerp. paliwo ze zb.(większa zmianowość )
2) silnik jest cieplejszy i łagodniej odczuwa
zmianę rodz. paliwa
Osprzęt : mam tu silnik el. krokowy reg b. jał.(dozuje powietrze) i jeżeli masz problem z szarpiącym samochodem co najwidoczniej zauważa się na jedynce w gr. niskich obr. silnika ,
to sprawdź silnik krokowy. Nie trzeba zaraz kupować nowy może wystarczyć nasmar. ol. glicer. łożysk ślizg. tego sil.
Jeżeli z ok. 20 s zmniejszył się czas przeł. zaworka ciś. w reg. ciś. LHM na pon. 10 s. ,
to najw. czas wymienić akumalator ciś. (sfera gł) umieszcz. na tymże reg ciś.
Przew. gumowe dla LHM to w BX-e "gówno" Nic nie poradzę . Na powrotach , na przed. kolum. założyłem wężyki od pralki aut. bo są b. giętkie , kiedy inne popękały te wciąż działają , ale to dośw. poligonowe. Kiedy pęknie ci jakiś przewód LHM a będą przy tym poważne wycieki to przy prawidł. dział. czujniku poz. LHM i kontrolce wsk. na desce rozdz. zapali się lampka (koło z wykrzyk. w śr.)- NIE lekceważ , zatrzym. silnik i samochód o ile pozwala miejsce i czas i sprawdź na ziemi najprościej ( możesz uratować resztę LHM ze zb.) ale jazda dalej na własną odpowiedz. - ryzyko dla siebie i innych .
3,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Pamiętaj o wcześn wymianie łożysk stożkowych
w wahaczach tylnich , jak tylko zauważysz podejrzane skrzyw. od pionu tyl. kół .
Jak przeciągniesz sprawę jak ja , będziesz wymieniał cały wahacz.
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 107KM 79kW
[l/100km]