Auto wymaga pewnej większej kultury technicznej od użytkownika, ale jak właściciel auta to zrozumie to arozumie to ma za psie pieniądze szuper auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie czuję się pokrzywdzony że jadę na gazie - w dynamice nie ma różnicy.
4,0
Skrzynia biegów
Można by wyregulować cięgna ( wymienić i skasować luzy) bo widzę to dopiero jak wsiadam na inne auto. Jest to wynikiem naturalnego zużycia i wynika z lenistwa kierowcy że tego nie zrobił.
5,0
Układ jezdny
Czepiałem się kiedyś że "ściąga" na jedną stronę, ale okazało się że komplet nowych opon założono na owalne felgi. Wyważenie było na "0" ale nie było komfortu w prowadzeniu auta. Po 8 miesiącach (reklamacje opon, diagnostyki zawieszeniai tp) zwrócił mi na to uwagę jeden dobry fachowiec w zakładzie wulkanizacyjnym. Złomowałem 2 felgi, jedna bnadawała się do prostowania i jest OK. W aucie przy 150 km/h można puścić kierownicę i jedzie prosto.
Komfort
4,0
Widoczność
Porysowane szyby ale to nie wina modelu. Poprzedni właściciel chyba nie używał płynu w spryskiwaczu.
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na ten rocznik to nawet doskonale.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OK.
5,0
Wyciszenie
Chałasy jakie dobiegają podczas jazdy - zwłaszcza na gorszych drogach nie wynikają z konstrukcji auta - raczej z tego że że trzeba by wyregulować (lub dać nowe sworznie w zawiasach, bo drzwi stukają na dziurach). Dzięki zawieszeniu hydropneumatycznemu nie stuków ze sprężyn, amortyzatorów, resorów i czego tam jeszcze można by wymyśleć.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam twardą nogę i pomimo i nie mogę złego słowa powiedzieć o zużyciu. Gaz jest jeszcze tani. Wszystkie podstawowe materiały eksploatacyjne (świece, paski, filtry, oleje, płyny) nie różnią się ceną od stosowanych do aut innych marek tej samej klasy. Ceny przeglądów? Są firmy które wykorzystują to że panuje mit że auta francuskie są b.skomlikowane i "doją" nieświadomych klientów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak jak we wszystkich innych autach o porównywalnym przebiegu i roczniku. Prawdą jest że jak np. na drodze przyjdzie wymienić pasek klinowy to trzeba używać trzech różnych kluczy. Francuzi nie uznają w standardize klucza 13´ 10´. Raczej kochają 11´ 12´ 14´.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
trzeba dbać o ciśnienie azotu w "kulach" na odpowiednim poziomie i wtedy nie ma problemu. W typowym aucie jak amortyzator się urywa - to słychać, jak pęknie sprężyna - to slychać, jak sprężyny są wypracowane i auto szoruje d.... po ulicy to słychać. W tym zawieszeniu tegi nie ma i jak się nie wyłapie w porę drobnych usterek to wtedy mogą ulec uszkodzeniu inne droższe podzespoły zawieszenia.