Jak na dzisiejsze warunki, jest to samochód naprawdę b. dobry, szkoda,że już nie produkowany. Nieprawdą są obiegowe opinie o kiepskiej jakości francuskich samochodów, zwłaszcza Citroen´ów z zawieszeniem hydropneumatycznym-tym się jeździ naprawdę długo i niezawodnie. Na pewno nie jest ładny, jest kanciasty i co najgorsze, sylwetką przypomina Poloneza, ale wystarczy wsiąść do środka i ...
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo elastyczny, w kabinie praktycznie niesłyszalny
4,0
Skrzynia biegów
dobrze zestopniowana, bezawaryjna
5,0
Układ jezdny
właściwie dbany (okresowe wymiany LHM, dopełnianie sfer) nie sprawia żadnych kłopotów, doskonale wybiera nierówności nawierzchni, nie ma wpływu na komfort jazdy wielkość łącznego obciążenia (ilość pasażerów)
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo duża przednia szyba, niewielkie słupki, b. dobra widoczność również do tyłu(choć trochę ją ograniczają tylne zagłówki)
5,0
Ergonomia
wszystkie manipulatory w zasięgu ręki, bardzo wygodne fotele (może nie trzymają mocno w zakrętach, ale po długiej jeździe wysiada się nie zmęczonym)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylator nawiewny z płynną regulacją obrotów, przy normalnej wydajności praktycznie niesłyszalny, ogrzewanie wydajne, może tylko niezbyt właściwie rozprowadzane (słabo nawiewa na nogi), górny nawiew b. wydajny
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dziś taka swoboda tylko w bardzo dużych, z reguły "flagowych" modelach różnych marek
4,0
Wyciszenie
dobrze izoluje od czynników zewnętrznych, trochę hałasuje powietrze przy prędkościach ponad 120-130 km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie w mieście trochę duże (ok. 10-11l/100km),lecz niestety to wynik korków, dużej ilośći świateł, na trasie przy jeździe do 120 km/h nie przekracza 6,5 l/100km, przeglądy i naprawy w serwisach (autoryzowanych) Citroena bardzo drogie, dlatego trzeba sobie znaleźć serwis firmowy, ale tańszy (www.citroen.prv.pl)
4,0
Stosunek jakość/cena
dzisiaj jest to tani samochód, tylko trzeba trafić na zadbany, nie bity egzemplarz, a na pewno będzie zadowolenie z zakupu
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z reguły wszystko jest bardzo wytrzymałe, ale drobne detale (np.wyłączniki drzwiowe)ulegają zużyciu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy okresowych przeglądach i zalecanych wymianach (olej, świece, paski, LHM, płyn chłodzący, zawieszenie itp.) nie wiadomo co to jest problem z samochodem