Autem zrobiłem dopiero 2000km, więc opis nie jest pełny ale myślę że pomocny dla osób rozważających zakup.
Co na plus:
- Komfort jazdy. Jest dobrze wyciszony, wygodny (ale za konieczność uważam dopłatę do fotela z podłokietnikiem). Lepiej niż w skodzie Octavi którą mam firmowo.
- Rodzinne auto. Wózek wjeżdża w całości wystarczy podbić koła. Dziecko do fotelika wkładam stojąc, bez schylania. Super dla rodzin i na wycieczki.
- Android auto - świetna sprawa (nawigacja, muza, sterowanie głosem)
- niskie spalanie i dobra dynamika do 110km/h
- nagłośnienie - pozytywnie jak za tą klasę auta
- wyposażenie standardowe i bezpieczeństwo (asystent pasa ruchu, automatyczne hamowanie, super wyniki w testach zderzeniowych)
- pakowność - już przewiozłem sofę i szafę jednym kursem. O rowerach nie wspomnę
Na minus:
- naprawdę ciężko się do czegoś przyczepić :)
- po złożeniu foteli podłoga nie jest idealnie płaska, a nie można ich wyjąć.
- wolno reagujące czujniki zbliżeniowe
- słabej rozdzielczości kamera cofania, jest wystarczająca i tyle
- małe lusterko wsteczne
- średnio działający czujnik deszczu (wycieraczki czasem pracują zbyt szybko)
- małe fotele tylne, dla dzieci ok, dla dużych ludzi może być różnie
Za co warto dopłacić przy zakupie:
- lepszy fotel kierowcy
- kamerę cofania. Boczne lusterka źle pokazują koniec samochodu
- podgrzewaną szybę przednią bo maska jest naprawdę wysoka
- siatkę, przegrodę bagażnika. Tylko wtedy mamy opcję pakowania po sufit.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do ostatniej chwili wahałem się nad decyzją o zakupie benzyny. Ale Berlingo to nie auto do sportowej jazdy i ten silnik mi całkowicie wystarcza.
W mieście i do 100km/h dynamika jest ok.
Przy wyprzedzaniu 80-120 trzeba pomachać biegami.
Powyżej 120 jest już faktycznie średnio przy wyprzedzaniu.
Spalanie:
Codzienna jazda dom-praca (pod miastem) - 6,5 l/100km
Miasto, korki w godzinach szczytu - 7,7
Spokojna jazda w trasie 90-100km/h - 5,4
Zaskoczyłem się bardzo na plus. Ale trzeba nauczyć się eko-jazdy (hamowanie biegami, przyspieszanie)
3,0
Skrzynia biegów
6 bieg powinien być dłuższy.
Ogólnie bardzo krótkie biegi i przy wyprzedzaniu trzeba się namachać
4,0
Układ jezdny
Na zakrętach ładnie trzyma się drogi mimo wysokiej budy.
Bardzo komfortowe, bezkonkurencyjne zawieszenie w stosunku do Doblo
4,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wyżej niż większość SUVów, widać co się dzieje dwa auto przed nami.
Dobra widoczność na boki i duże lusterka.
Kiepska przy cofaniu (mam volvo tej samej długości i cofa się nim lepiej)
3,0
Ergonomia
Z racji na gabaryt nie wszystko jest w idealnym zasięgu niskich osób np. lusterko tylne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po mimo dużej budy, nie mam problemów z grzaniem i chłodzeniem.
Trochę wolno nagrzewa się silnik
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciężko o lepsze auto pod tym względem.
Foteliki dziecięce wchodzą bez problemu i mamy jeszcze miejsce.
4,0
Wyciszenie
Porównując z autami dostawczymi - super.
Porównując z np. Volvo, jest ok.
Przy 130 bez problemu można rozmawiać przez zestaw głośnomówiący.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mało jak diesel
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja wynegocjowałem ponad 11 tys. zniżki, więc naprawdę dobra cena do jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 110KM 81kW
[l/100km]