Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Berlingo III Osobowy XL

Lam, 5 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 110KM 81kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Berlingo III Osobowy XL 1.2 PureTech 110KM 81kW 2018-2023 - Oceń swoje auto
4,36
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Autem zrobiłem dopiero 2000km, więc opis nie jest pełny ale myślę że pomocny dla osób rozważających zakup. Co na plus: - Komfort jazdy. Jest dobrze wyciszony, wygodny (ale za konieczność uważam dopłatę do fotela z podłokietnikiem). Lepiej niż w skodzie Octavi którą mam firmowo. - Rodzinne auto. Wózek wjeżdża w całości wystarczy podbić koła. Dziecko do fotelika wkładam stojąc, bez schylania. Super dla rodzin i na wycieczki. - Android auto - świetna sprawa (nawigacja, muza, sterowanie głosem) - niskie spalanie i dobra dynamika do 110km/h - nagłośnienie - pozytywnie jak za tą klasę auta - wyposażenie standardowe i bezpieczeństwo (asystent pasa ruchu, automatyczne hamowanie, super wyniki w testach zderzeniowych) - pakowność - już przewiozłem sofę i szafę jednym kursem. O rowerach nie wspomnę Na minus: - naprawdę ciężko się do czegoś przyczepić :) - po złożeniu foteli podłoga nie jest idealnie płaska, a nie można ich wyjąć. - wolno reagujące czujniki zbliżeniowe - słabej rozdzielczości kamera cofania, jest wystarczająca i tyle - małe lusterko wsteczne - średnio działający czujnik deszczu (wycieraczki czasem pracują zbyt szybko) - małe fotele tylne, dla dzieci ok, dla dużych ludzi może być różnie Za co warto dopłacić przy zakupie: - lepszy fotel kierowcy - kamerę cofania. Boczne lusterka źle pokazują koniec samochodu - podgrzewaną szybę przednią bo maska jest naprawdę wysoka - siatkę, przegrodę bagażnika. Tylko wtedy mamy opcję pakowania po sufit.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do ostatniej chwili wahałem się nad decyzją o zakupie benzyny. Ale Berlingo to nie auto do sportowej jazdy i ten silnik mi całkowicie wystarcza. W mieście i do 100km/h dynamika jest ok. Przy wyprzedzaniu 80-120 trzeba pomachać biegami. Powyżej 120 jest już faktycznie średnio przy wyprzedzaniu. Spalanie: Codzienna jazda dom-praca (pod miastem) - 6,5 l/100km Miasto, korki w godzinach szczytu - 7,7 Spokojna jazda w trasie 90-100km/h - 5,4 Zaskoczyłem się bardzo na plus. Ale trzeba nauczyć się eko-jazdy (hamowanie biegami, przyspieszanie)
3,0
Skrzynia biegów
6 bieg powinien być dłuższy. Ogólnie bardzo krótkie biegi i przy wyprzedzaniu trzeba się namachać
4,0
Układ jezdny
Na zakrętach ładnie trzyma się drogi mimo wysokiej budy. Bardzo komfortowe, bezkonkurencyjne zawieszenie w stosunku do Doblo
4,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wyżej niż większość SUVów, widać co się dzieje dwa auto przed nami. Dobra widoczność na boki i duże lusterka. Kiepska przy cofaniu (mam volvo tej samej długości i cofa się nim lepiej)
3,0
Ergonomia
Z racji na gabaryt nie wszystko jest w idealnym zasięgu niskich osób np. lusterko tylne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po mimo dużej budy, nie mam problemów z grzaniem i chłodzeniem. Trochę wolno nagrzewa się silnik
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciężko o lepsze auto pod tym względem. Foteliki dziecięce wchodzą bez problemu i mamy jeszcze miejsce.
4,0
Wyciszenie
Porównując z autami dostawczymi - super. Porównując z np. Volvo, jest ok. Przy 130 bez problemu można rozmawiać przez zestaw głośnomówiący.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mało jak diesel
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja wynegocjowałem ponad 11 tys. zniżki, więc naprawdę dobra cena do jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Berlingo III Osobowy XL