W sumie jako służbówka jest ok. Ale jeśli się udaje używam innych aut z floty.
I co najważniejsze. Na dalsze trasy to auto jest dramatyczne.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik nie jest zły, ale słaby. Nie ciągnie tak jak można się było spodziewać. Poniżej 2000-2500 obr/min jest bardzo mizernie.
Całe szczęście, że jednostka została względnie dobrze wyciszona. Powyżej 3000 pojawia się nieprzyjemne wycie. Na szczęście rzadko kiedy używa się tych obrotów na niskich biegach. Na wyższych z kolei prędkość wzrasta do wartości, przy których szum powietrze zagłusza terkotanie diesla.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest słaba. Haczy, zgrzyta, jest nie do końca precyzyjna. Biegi nie potrafią dogadać się z resztą układu napędowego. Poza tym drążek zmiany biegów sprawia wrażenia wyjątkowo delikatnego i słabo wykonanego. Za każdym razem mam wrażenie, że zostanie mi w ręce. Ogólnie niemiłe uczucie.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest (poza skrzynią) dobry. Auto nieźle się prowadzi. Czuje się postęp w porównaniu ze starszym modelem. Tłumienie jest w porządku, choć zawieszenie pracuje wyraźnie słyszalnie.
Komfort
3,0
Widoczność
To wan z paką. Czego wymagać.
4,0
Ergonomia
Rozplanowania jest w porządku, choć osobiście po zajęciu miejsca za kierownicą, muszę pochylić się do niektórych przełączników. NIe wszystko jest pod ręką.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Źle. Szczególnie w zimie. Silnik nagrzewa się bardzo wolno. Ażurowa krata oddzielająca pakę od szoferki dodatkowo nie pomaga w osiągnięciu żądanej temperatury.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy miejsca wystarczy. Pasażer po prawej też nie będzie narzekał, pod warunkiem, że na środku nie zasiądzie trzecia osoba. Wówczas obaj pasażerowie wyraźnie poczują wzajemne naruszanie swojej przestrzeni życiowej.
4,0
Wyciszenie
Jak na vana - ok. Jak na osobówkę - źle.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest zadowalające gdy używa się auta przestrzegając ograniczeń prędkości. Spokojna jazda skutkuje wynikiem poniższej 5,5 l/100km. Zbliżanie się do wartości autostradowych i powyżej sprawi, że pozbędziemy się nawet ponad 10 l ropy po przejechaniu każdych 100km. Średnio wychodzi ok 6,5 l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Po zniżkach cena jest świetna.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie auto jest za młode, aby mówić o czymś poważnym. Choć w tym czasie kilka problemów nie minęło cytrynę. Po zdarzają się problemy z alarmem. Za szybkie otwarcie drzwi po wyłączaniu centralnego zamka, kilkukrotnie zaowocowało włącznikiem się syreny, która raz wymusiła jej wyłączenie kluczykiem i udanie się do serwisu po ponownym włączeniu nadal wyła.
W lepszym egzemplarzu klika razy składane lusterka przymarzły i albo nie chciały się otwierać, albo przejechały pozycję i otwarły się o 180 stopni. Wówczas jedyne wyjście to manualne zabawa.
Ogólnie. Można być pełnym obaw.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic poważnego się na przytrafiło. Po niecałych 15000 tys. km poważna usterka byłaby całkowitą porażką francuzów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDI 92KM 68kW
[l/100km]