Karoseria
: Odpadają plastiki i najlejki. Nieprzystoi w nowoczesnym samochodzie.
Silnik
: Naprawa rozrządu po 50tys.
3,0
Całokształt
Dużo i przestronnie, ale kosztem bagażnika w wersji 5 os. Dużo plastiku wewnątrz i na zewnątrz, zazwyczaj średniej jakości. Dramatyczny układ prowadzenia i mimo wszystko słabe wyposażenie jak na tą cenę samochodu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cicho, elastycznie, bez nadmiaru mocy, ale można też przydusić. Generalnie nie ma się do czego przyczepić.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia, lewarek umieszczony blisko kierownicy (wygodne rozwiązanie).
1,0
Układ jezdny
Słowem - dramat. Samochód przy nieco większych prędkościach buja się i myszkuje po drodze, na kierownicy czuć szarpnięcia, które chce się kontrować, chociaż samochód nadal jedzie prosto. Praktycznie nie czuć powiązania kierownicy z kołami - to co pomaga w mieście i na parkingu, po za miastem sprawia, że ciężko wyczuć samochód. Berlingo I prowadził się o niebo lepiej. Bujanie (tyłu) czują zwłaszcza podróżujący na tylnej kanapie.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wysoko, a przeszklenie jest wysokie. Nie można się też przyczepić do lusterek. Słowem jest dobrze, ale przy cofaniu obowiązkowe są czujniki - bez nich bardzo łatwo coś zachaczyć.
4,0
Ergonomia
Wszystkie pokrętła i przełączniki czytelne i w zasięgu ręki. Sterowanie radiem z dżojstika przy kierownicy. Dużo schowków, choć podstawki na napoje, nie spełniają swojego zadania, bo są za płytkie w zasadzie wszystko przewraca się na pierwszym zakręcie. Brak drugiej zapalniczki z przodu, co było standardem w Berlingo I.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja radzi sobie przyzwoicie z dużym i przestronnym nadwoziem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wygodnie i dużo miejsca. Siedzenia z tyłu nieco zbyt pionowe. Plus za miejsca z tyłu powyżej tych z przodu, co pozwala na swobodną obserwację drogi z tylnej kanapy (siedzący z przodu nie zasłaniają).
3,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach szumy dają się we znaki.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio, ale za dużo wymagać nie można.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę cudów spodziewać się nie można, ale mogłoby być nieco lepiej. Wydaje mi się, że bliźniacze Peugeoty są wykonane nieco lepiej.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wizyty w serwisie to codzienność. Odpadają plastiki wewnątrz i na zewnątrz. Pierwsza poważna naprawa silnika po 50tys.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej: pierwsza poważna naprawa silnika po 50tys.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDI 92KM 68kW
[l/100km]