Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Berlingo II Combi

mp, 12 lat temu
Silnik 1.6 HDI 75KM 55kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 52 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen Berlingo II Combi 1.6 HDI 75KM 55kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
3,38
18% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niskie spalanie; a negatywnie - kultura pracy i wyciszenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Awaria zamka tylnych drzwi w samochodzie z kratką skutecznie uniemożliwia dostanie się do bagażnika, również w celu naprawy.
4,0
Całokształt
Duży, dość ekonomiczny samochód o umiarkowanych kosztach utrzymania. Trzeba jednak pamiętać że jest to samochód dostawczy nieco przystosowany do przewozu osób - i stąd wszystkie jego wady jako samochodu mało osobowego ale i zalety jeśli chodzi o łatwość manewrowania, ekonomikę, wytrzymałość i cenę zakupu. Ten samochód najlepiej sprawdza się w jeździe miejskiej i podmiejskiej - do tego przecież projektowane są małe \"dostawczaki\".
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy 2 Elastyczność 4,5
2,0
Skrzynia biegów
Mało precyzyjna. Jedynka i wsteczny wchodzą często z niemałymi problemami. Wyczuwalne spore denerwujące luzy w układzie przeniesienia napędu, obecne od nowości. Bardzo przydałby się 6 bieg na autostradzie.
2,0
Układ jezdny
Gigantyczna podatność na boczny wiatr, silny wiatr i prędkość powyżej 80 km/h => mam nie miłe wrażenie braku panowania nad torem jazdy samochodu - dlatego oceniam źle tą kategorię. Przy bardzo silnym wietrze na mostach w Skandynawii miałem wrażenie, że zdmuchnie mnie już przy 60 km/h. Mało precyzyjny układ kierowniczy (w nowym samochodzie).
Komfort
4,0
Widoczność
Właściwie tylko nieco ograniczona do tyłu z pozycji kierowcy, w każdą inną stronę - 4,5. Na minus zasługuje ograniczający całe ważne pole bezpośrednio za samochodem, szeroki centralny słupek drzwi bagażnika dzielonych 50/50 (dzielone asymetrycznie było by prawdopodobnie pod tym względem lepsze.
3,0
Ergonomia
Panel centralny jest niewygodny w obsłudze. Brak regulacji kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach. Jednak za bardzo wygodną postawę siedzącą - *****5 - jest to jedyny samochód w którym mogę przejechać 14 godzin z jedną krótką (15min) przerwą.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przeciętnie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jest jednym z największych atutów tego samochodu.
2,0
Wyciszenie
Powyżej 90 km/h jest głośno - przy kilku godzinach jazdy bardzo to męczy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa do 90 km/h - 4,3 l/100km Średnio trasa i miasto (również krótkie przebiegi) - 5 l/100km Przy 110km/h na autostradzie (trasa 900 km) 5,5 l/100km każde 10 km/h więcej to wzrost o ok. 0,5 l Włączenie klimatyzacji - wzrost spalania o około 0,3-0,5 l/100 km Obciążenie 300 kg - wzrost o 0,3-0,7 l/100 km Mocny wiatr wzrost o 0,5 l/100km Dwa pierwsze przeglądy (20 i 40 tyś. km) po ok.700 zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Przy moich zróżnicowanych potrzebach użytkowych jest to (już z perspektywy przejechanych ponad 50 000 km) najlepszy wybór jaki mogłem zrobić.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsuła się klamka tylnych drzwi - naprawa gwarancyjna bardzo szybko wykonana.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście - nic.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDI 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Berlingo II Combi