Silnik
: Niskie spalanie; a negatywnie - kultura pracy i wyciszenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Awaria zamka tylnych drzwi w samochodzie z kratką skutecznie uniemożliwia dostanie się do bagażnika, również w celu naprawy.
4,0
Całokształt
Duży, dość ekonomiczny samochód o umiarkowanych kosztach utrzymania. Trzeba jednak pamiętać że jest to samochód dostawczy nieco przystosowany do przewozu osób - i stąd wszystkie jego wady jako samochodu mało osobowego ale i zalety jeśli chodzi o łatwość manewrowania, ekonomikę, wytrzymałość i cenę zakupu.
Ten samochód najlepiej sprawdza się w jeździe miejskiej i podmiejskiej - do tego przecież projektowane są małe \"dostawczaki\".
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy 2
Elastyczność 4,5
2,0
Skrzynia biegów
Mało precyzyjna. Jedynka i wsteczny wchodzą często z niemałymi problemami.
Wyczuwalne spore denerwujące luzy w układzie przeniesienia napędu, obecne od nowości.
Bardzo przydałby się 6 bieg na autostradzie.
2,0
Układ jezdny
Gigantyczna podatność na boczny wiatr, silny wiatr i prędkość powyżej 80 km/h => mam nie miłe wrażenie braku panowania nad torem jazdy samochodu - dlatego oceniam źle tą kategorię. Przy bardzo silnym wietrze na mostach w Skandynawii miałem wrażenie, że zdmuchnie mnie już przy 60 km/h.
Mało precyzyjny układ kierowniczy (w nowym samochodzie).
Komfort
4,0
Widoczność
Właściwie tylko nieco ograniczona do tyłu z pozycji kierowcy, w każdą inną stronę - 4,5.
Na minus zasługuje ograniczający całe ważne pole bezpośrednio za samochodem, szeroki centralny słupek drzwi bagażnika dzielonych 50/50 (dzielone asymetrycznie było by prawdopodobnie pod tym względem lepsze.
3,0
Ergonomia
Panel centralny jest niewygodny w obsłudze. Brak regulacji kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach.
Jednak za bardzo wygodną postawę siedzącą - *****5 - jest to jedyny samochód w którym mogę przejechać 14 godzin z jedną krótką (15min) przerwą.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przeciętnie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jest jednym z największych atutów tego samochodu.
2,0
Wyciszenie
Powyżej 90 km/h jest głośno - przy kilku godzinach jazdy bardzo to męczy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa do 90 km/h - 4,3 l/100km
Średnio trasa i miasto (również krótkie przebiegi) - 5 l/100km
Przy 110km/h na autostradzie (trasa 900 km) 5,5 l/100km każde 10 km/h więcej to wzrost o ok. 0,5 l
Włączenie klimatyzacji - wzrost spalania o około 0,3-0,5 l/100 km
Obciążenie 300 kg - wzrost o 0,3-0,7 l/100 km
Mocny wiatr wzrost o 0,5 l/100km
Dwa pierwsze przeglądy (20 i 40 tyś. km) po ok.700 zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Przy moich zróżnicowanych potrzebach użytkowych jest to (już z perspektywy przejechanych ponad 50 000 km) najlepszy wybór jaki mogłem zrobić.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsuła się klamka tylnych drzwi - naprawa gwarancyjna bardzo szybko wykonana.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście - nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDI 75KM 55kW
[l/100km]