Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Berlingo II Combi

Boromir, 2 miesiące temu
Silnik 1.6 VTi 95KM 70kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 203 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen Berlingo II Combi 1.6 VTi 95KM 70kW 2011-2012 - Oceń swoje auto
3,21
22% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
2,0
Całokształt
3 samochód w mojej karierze (wcześniejsze dwa japończyki) i tak awaryjnego auta jeszcze nie miałem. Średnio co 4-5 miesięcy samochód w warsztacie, w kontekście rzeczy czysto eksploatacyjnych (gumy, tuleje, drążki, wahacze, przeguby, łączniki, poduszki, czujniki), aż po poważne (maglownica, uszczelki silnika, klimatyzacja, układ chłodzenia, itd). Zaznaczam, że dbam wyjątkowo o ten samochód, regularnie robię naprawy, przeglądy, wymianę płynów, jak tylko coś zaczyna się dziać niepokojącego (słychać choćby jeden nowy, nietypowy dźwięk w zawieszeniu, itd.). Nie przekraczam 10.000 km rocznie, jeżdżę głównie do pracy. Mimo to już teraz wpakowałem w samochód więcej niż kosztował. Elektrycznie samochód jest bardzo mądrze zaprojektowany, blacha jest nie do zdarcia, nie ma śladu rdzy w samochodzie (prawie 15 letnim), natomiast zawieszenie i układ kierowniczy w co by nie patrzeć dostawczym pojeździe jest delikatne jakby było z papieru... Oto lista rzeczy, które musiałem wykonać na przestrzeni 2,5 roku od zakupu (samochód kosztował 25.000zł w 2021r.) i w tym samochodzie ciągle coś się dzieje (obecnie bierze olej i jest perforacja na rurce w układzie chłodzenia): - wymiana rozrządu - wymiana fazatorów, ssący i wydechowy - wymiana uszczelki pokrywy zaworów - wymiana paska osprzętu - wymiana napinaczy paska osprzętu - wymiana koła pośredniego paska osprzętu - wymiana uszczelniacza na wale korbowym przód - wymiana filtrów i oleju (3 krotna) - geometria kół (2 krotna) - regularne wymiany płynów - wymiana uszczelniacza na wale korbowym tył - wymiana górnych siedlisk + łożysk amortyzatorów przód - wymiana sprężyn przód - wymiana zestawu uszczelek podstawy filtra oleju - wymiana sworzni wahaczy (2-krotna) - wymiana łączników stabilizatora przód (rok 2021 i 2022) - wymiana lamp przednich (komplet) - wymiana ograniczników drzwi (komplet) - wymiana tarcz hamulcowych tył - wymiana klocków hamulcowych tył - zakup kompletu nowych opon - wymiana świec zapłonowych - wymiana cewek zapłonowych - wymiana kompletu sprzęgła - wymiana łapki sprzęgła - wymiana kominka sprzęgła - wymiana tulei wahaczy przód - wymiana tarcz i klocków przód - wymiana pompy wody - wymiana gum drążków stabilizatora - wymiana sprężarki klimatyzacji - wymiana rezystora dmuchawy - regeneracja przekładni kierowniczej - wymiana poduszek amortyzatora - wymiana poduszek silnika - wymiana tulejek belki tylnej - w drodze wymiana chłodnicy, przekładni kierowniczej, naprawa perforacji układu chłodzenia i (prawdopodobnie) wymiana uszczelki pod głowicą... Podsumowując - nie polecam, kategorycznie. Z jednej strony względny komfort, przestrzeń, dostępność części, ale co z tego jak trzeba je "co chwilę" wymieniać i sumarycznie wychodzi drożej niż gdyby kupić raz w zupełnie innej marce i mieć spokój na dłużej. Jak ktoś ma dużo czasu i cierpliwości brać śmiało. Natomiast to co przeszedłem z tym samochodem przekreśla wybór kolejnych Citroenów.
Wrażenia
4,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
2,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Berlingo II Combi