Zawieszenie
: Prowadzenie na nierównościach niemal jak kompaktu. Im bardziej obciążony tym lepiej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Nie stwierdziłem
5,0
Całokształt
Bałem się Citroena ale jestem pozytywnie zaskoczony. Podstawowa sprawa to regularne serwisowanie czyli wymiana elementów eksploatacyjnych. Trzeba też pilnować zużycia oleju silnikowego. Pomiędzy wymianami (12 miesięcy, ok. 15 tys. km) potrafi zużyć 1-2 litry. Ale nie jest to wynik zużycia silnika, po prostu taka jest jego konstrukcja. Małym minusem jest brak 6 biegu. Przy prędkościach powyżej 120 km/h robi się głośno. Optymalna prędkość na dłuższe trasy to 100 - 120 km/h.
Nie polecam LPG. VTi nie lubi gazu niezależnie co powie gazownik. Może przejechać 100 tys albo 1000 km. Oczywiście nie jest to też auto do sportowej jazdy: chcesz jeździć po Autobahnie 17o km/h wybierz coś innego. Zaletą jest niewątpliwie bardzo duża ilość miejsca w kabinie, zdolności ładunkowe i możliwość dostosowania fotela kierowcy do wzrostu - regulacja wysokości połączona z przesuwem wzdłużnym.
Nadwozie z drzwiami suwanymi po obydwu stronach, wyjmowane fotele drugiego rzędu, schowki nad przednią szybą, pod podłogą, pod fotelami przednimi, płaska podłoga i bagażnik bez nadkoli - bardzo praktyczne. To wszystko w nadwoziu, którego wielkość nadal pozwala swobodnie manewrować w ciasnych uliczkach (duże lusterka boczne). Z ciekawostek: widziałem Berlingo przerobione na kampera: dla 2 osób działa !
Auto bardzo popularne w całej Europie więc nie budzi niezdrowego zainteresowania i spokojnie można parkować w Grecji, Serbii, Włoszech czy Hiszpanii.
Wrażenia
4,0
Silnik
Załadowany lub z 5 osobami trochę mało mocy. Konieczna kontrola zużycia oleju, poza tym bez problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Bez uwag. W trasie przydałby się 6 bieg.
5,0
Układ jezdny
Niespodziewanie dobrze. Mimo wysokości nieźle zachowuje się na zakrętach. Nie ma już na szczęście typowej belki skrętnej więc problem francuzów zniknął. Hamulce tarczowe przód/tył działają bardzo dobrze. Nieco wyższe zawieszenie niż osobówek daje komfort bezstresowego przejeżdżania nad polskimi dziurami.
5,0
Karoseria
Funkcjonalność nadwozia najlepsza na rynku. Największa przestrzeń i doskonały dostęp. Tylna klapa bardzo duża ale sprawne amortyzatory gazowe zapewnią zamykanie bez trzaskania. Jeśli bezwypadkowy to nie ma problemu korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
Wielkie przeszklenia i doskonała widoczność.
4,0
Ergonomia
Dla osób powyżej 190 siedzisko mogłoby być dłuższe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pierwsze dwa biegi wentylatora niesłyszalne ale wystarczające do ogrzewania czy chłodzenia. Sprawdzone przy temperaturze +40 i minus 20 stopni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mistrzostwo świata. Jeździłem Caddy i Kangoo i jest tam gorzej, zwłaszcza w VW.
4,0
Wyciszenie
To minivan więc nie będzie cicho jak w sedanie. Nie jest jednak tak źle. Do 120 km/h głośność jak w normalnym kompakcie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części eksploatacyjne typu filtry i olej. Reszta kosztów to benzyna.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tej wielkości auta z takim wyposażeniem nie znajdzie się taniej. Nawet boczki drzwi wyściełane tapicerką.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówka pozycyjnych. To cała awaryjność w dwa lata.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 95KM 70kW
[l/100km]