Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Berlingo II Combi Facelifting

Lewsey89, 7 lat temu
Silnik 1.6 HDI 112KM 82kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 61 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen Berlingo II Combi Facelifting 1.6 HDI 112KM 82kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przeszteń to coś czego w tym samochodzie nie mogę ogarnąć. Nie rzadko jeździmy w cztery dorosłe osoby + fotelik tyłem do kierunku jazdy(9-18kg). do bagaznika zapakowalismy kiedyś: wózek z gondolą, łóżeczko turystczne, materac do łóżeczka, walizka 100L, + torba 80L i wszystko zmieściło się do półki w bagażniku. Rewelacja.
4,0
Całokształt
Postanowiłem zaktualizować opinię, po dwóch latach użytkowania. ostatnio za całokształt przyznałem ocenę 5 tym razem daję cztery, ponieważ moim zdaniem ten samochód zasługuje na ocenę 4,5, której nie można dodać. Samochodem jeżdżę sam, mam go od nowości, więc mogę wydać mu naprawdę obiektywną opinię. Polecam dla rodzin z dziećmi oraz dla przedsiębiorców. Jeden z niewielu samochodów na rynku, w którym montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy, jest możliwy i nie ogranicza miejsca dla kierowcy oraz pasażera na przednim fotelu. Zakup tego samochodu to jeden wielki kompromis. Otrzymujemy ogromy bagażnik, w którym każdy wózek dziecięcy mieści się bez składania oraz niskie spalanie wraz z niskim kosztami serwisowania. Wszystko to jednak kosztem komfortu, który jest na średnim poziomie
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to największa zaleta tego samochodu. Prosta konstrukcja 8-zaworowa, nie sprawia problemów. Brak ADblue. Silnik jest Cichy, lecz tylko do prędkości max 110km/h. Powyżej robi się już mniej przyjemnie lecz to raczej wina skrzyni biegów, która ma tylko 5 przełożeń. Spalanie jest naprawdę niskie. Mój styl jazdy: pedał przyśpieszenia 70%(zdarzają się wyjątki), hamowanie silnikiem, jazda perspektywiczna(gdy widzę czerwoną światło to zdejmuję nogę z gazu, a nie "cisnę" do świateł i później hamulec w podłogę). Uważam, że można to nazwać normalną jazdą. Jeżdżąc w mieście z ogrodniczkiem prędkości na 60km/h na 50-kach oraz 80km/h na 70-kach spalanie mieści się w granicach 5.8-6.3L/100km z włączoną klimatyzacją. Silnik dość elastyczny, najlepiej czuję się w średnim zakresie obrotów 2000-3000rpm. Jesteśmy wtedy w stanie utrzymać przyzwoitą dynamikę, niski poziom hałasu oraz rozsądne zużycie paliwa. Jazda drogami krajowymi (+10km/h do ograniczeń prędkości) to wynik ok 5,2-5,5L/100km. Mój rekord to 4,2L/100km. Droga Częstochowa-Wieluń, lecz duże natężenie ruchu sprawiło, że jechałem prawie cały czas 75-80 km/h oprócz momentów, w których wyprzedzałem TIR-y wtedy nawet 120km/h.
3,0
Skrzynia biegów
Największa wada tego samochodu. Ewidentny brak 6 biegu. W poprzednim wpisie pisałem o "chaczących" biegach parzystych, lecz po przebiegu ok 30000 km skrzynia się "ułożyła". Nadal jednak występuję problem z biegiem wstecznym, który nie zawsze wchodzi za pierwszym razem. Ten typ tak ma. Moi znajomi, którzy również użytkuję berlingo mają takie same doświadczenia.
5,0
Układ jezdny
Wszystko ok. Nic się nie zmieniło. Progresywne wspomaganie działa super. Należy pamiętać, że samochód jest stosunkowy wysoko zawieszony, w szczególności wersji XTR +15mm. Nie ma cudów nie klei się do zakrętów jak BMW X6M.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała. Czujniki parkowania w zupełności wystarczają aby zaparkować w najciaśniejszych miejscach parkingowych.
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie jest super. Wszystko na miejscu i pod ręką. Super sterowanie radiem i tempomatem za pomocą dwóch dźwigni pod kierownicą z lewej oraz prawej/Wolę to rozwiązanie niż przyciski w kierownicy, ale to moje subiektywne zdanie. Wszystko intuicyjne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód garażowany w przydomowym ogrzewanym garażu, więc zawsze jest odpowiednia temperatura. Klimatyzacja 2-strefowa, automatyczna z regulacją co 0,5 stopnia. Kratki nawiewów regulują się w bardzo szerokim zakresie co pozwala na takie ustawienie, aby klimatyzacja nie dmuchała nam w twarz. klimatyzację mam ustawioną zawsze na 22 stopnie. W bardziej gorące dnia ustawiam na 21, w ekstremalne upały 20-19,5 ale wtedy max nawiew na szyby i jest ok. Gdy zostawimy samochód na słońcu wystarczy opuścić przednie szyby i otworzyć boczne drzwi przesuwne by przewietrzyć samochód w 2-3 minuty. Jeśli ktoś pali papierosy to nie zdąży wypalić papierosa i już będzie ok. Ja nie palę więc zawsze przebieram nogami;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszędzie dużo miejsca. W 5 dorosłych osób + bagaże dla wszystkich można zapakować się pod półkę w bagażniku. Jeśli większy wyjazd to montujemy siatkę(standard) za fotelami i ładujemy się pod dach nawet z nartami. Samochód w dodatku jest krótki i ma tylko 438cm, lecz przestrzeń jest zagospodarowania w 100%. Brawo.
3,0
Wyciszenie
Do 110km/h jest ok. powyżej ja osobiście już się męczę. Jeśli ktoś nie jeździ dużo po autostradach i ekspresówkach to będzie to samochód idealny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Osobiście robię przeglądy co 15 000km, pomimo zaleceń producenta aby robić je co 25 000km. Przegląd w serwisie to koszt ok 400zł brutto za samą usługę. Po pierwszym przeglądzie zacząłem przywozić swój olej oraz filtry. Oryginalne części Filtr Paliwa+ Filtr Kabinowy+ Filtr Oleju+ Olej 5L(potrzeba 3,5L) to koszt 300 zł, pod warunkiem, że kupimy w sklepie nie w ASO. Dla zainteresowanych: Od następnej wizyty wymieniam olej z filrem + filtr powietrza co 12500km( części 160 zł+ wymiana 60zł) a przeglądy + co 25 000km
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepszy stosunek jakości i ceny na rynku. Nigdzie nie otrzymamy tak wiele za tak niewiele. Jeśli ktoś szuka komfortu niech rozgląda się za kombi. Jeśli natomiast szukasz samochodu, którym w niedzielę pojedziesz do kościoła, w Lipcu na urlop, a w listopadzie przewieziesz dwie palety płytek do remontu łazienki( tak w tym samochodzie mieszczę się dwie Euro palety) to kupuj Berilngo. Nie polecam ładować jednak więcej niż 400kg. Do tej wagi samochód zachowuje się normalnie powyżej koła lądują w nadkolach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsuł nam się ogranicznik otwierania drzwi przednich. Drzwi skrzypiały przy otwieraniu-Wymieniono na gwarancji. Zimą skrzypią tylne hamulce, gdy dostanie się jakikolwiek brud. Ma to jednak miejsce tylko przy hamowaniu podczas jazdy tyłem. Zimą również skrzypią gumy na stabilizatorze, lecz tylko przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające. Byłem w kilku stacjach diagnostycznych w każdej powiedziano mi, że wszystko sprawne, więc olałem to skrzypienie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Samochód ma przejechane ponad 60 000km miasto/trasa 50/50. Klocki z przodu fabryczne 50% z tyłu 60%. Żadnych awarii. 2 razy w mieście złapałem tylko gumę, lecz gdyby nie czujniki ciśnienia to bym nawet nie zauważył. Działają świetnie.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDI 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Citroen Berlingo II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen Berlingo II Combi Facelifting