Myślałem, że jak kupię cytrynę, to będę ładował sporo w części. Żeby nie ta elektronika, to samochód byłby naprawdę super. Zawieszenie jak na polskie drogi bardzo trwałe (pod warunkiem, że stosuje się dobrej jakości części- np kiepski łącznik stabilizatora wytrzymał mi 20.000km, a drugi, z prawej strony, mam jeszcze oryginalny- 260.000km!!!)
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy super, tylko czasem skaczą wolne obroty. Prawdopodobnie to wina wtryskiwaczy, a te są bardzo drogie (może poprzedni właściciel lał kiepskie paliwo, bo kolega miał Jumpera z takim silnikiem i takie lał- miał większe problemy). Ale przyspieszenie, elastyczność, kultura pracy bardzo dobra.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, ale czasem haczy (przy dźwigni zmiany biegów jest jakaś kostka, która bardzo szybko łapie luz- prawdopodobnie przez to)
4,0
Układ jezdny
Komfort super (a to przecież właściwie dostawczak). Miałem kiedyś Audi 100 i w tej cytrynie komfort o niebo lepszy. Na suchej nawierzchni jeździ się super. Gorzej jak jest mokro- za wiele nie pomogą nawet rewelacyjne opony). Może pomogły by szersze opony- zamiast 175/70 dać 185/65 (w nowym modelu już chyba takie są)
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra. Żona nim jeździ i też nie narzeka. Ale jest wada- słabe światła!!!
4,0
Ergonomia
Nieźle. Może to nie BMW, ale właściwie wszystko na swoim miejscu (poza klaksonem, do którego trzeba się przyzwyczaić)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pomimo że mam wersję bez klimy i ma dużą powierzchnię okien (Multispace), to wentylacja działa bardzo dobrze (nawet w upalny dzień w bardzo nagrzanym, zostawionym na słońcu samochodzie, po kilku minutach nawiew robi swoje). Nawiew jest w miarę cichy nawet na najwyższej prędkości. A jakby było mało, zawsze można uchylić tylne boczne szyby. Ogrzewanie też ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód w sumie nie ma za dużych wymiarów (poza wysokością), ale ilość miejsca spora (ja mam 195cm i nie narzekam). Mógłby jedynie być nieco szerszy, bo jak siądzie ze mną z przodu mój ojciec, który też mały nie jest, to robi się wąsko hehe. Miejsce na bagaż też super- 650litrów do rolety- a nad nią pewnie jeszcze z 500 i krata, która zabezpieczy żeby nic ci na głowę nie spadło przy hamowaniu
4,0
Wyciszenie
Jak na auto dostawcze rewelacja. Przy 110-130km/godz nie słychać właściwie silnika. W ogóle trudno poznać, że jedziemy dieslem. Jedynie szumy powietrza mogłyby być mniejsze- ale w końcu to wysoki samochód.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak szczerze pisząc, to przy tej wielkości samochodzie, z tak nowoczesnym silnikiem, spodziewałem się niższego zużycia paliwa. Pali 6,7 l/100km, przy dość ciężkiej nodze, ale wcześniej jeździłem pickupem na Escorcie ze starej generacji silnikiem 1.8 td i palił podobnie (gdzie te obiecane przez producenta 5,5l??). Za to przeglądy co 20.000km, rozrząd chyba co 160.000km. A części? Myślałem że będzie gorzej :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie żałuję zakupu tego auta. Po przygodach z deską rozdzielczą chciałem go sprzedać, ale jak ostatnio nim trochę pojeździłem (zazwyczaj od roku jeździła nim żona), to jednak zmieniłem zdanie. Super samochód dla rodziny, na dalsze wyjazdy i do małego businessu. Niezła dynamika, duży komfort, możliwe zużycie paliwa przy szybkiej jeździe- ogólnie dobre, solidne, komfortowe auto
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Faktycznie drobiazgi- jakieś elementy zawieszenia ( łącznik stabilizatora, końcówka drążka, czy całe drążki kierownicze), urywające się mocowania osłony silnika, czy pompka od spryskiwaczy... Wada: jak zużyje się swożeń, to trzeba wymienić cały wahacz.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problem to elektronika i to psuje mój ogólny obraz tego auta. Wymieniałem już przepływomierz, czujnik temp. paliwa i 2 razy naprawiali mi deskę rozdzielczą (elektroniczna), oraz koło pasowe na wale (standardowa usterka przy tym silniku)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 115KM 85kW
[l/100km]