Dobry samochód do firmy, jak i dla rodziny z dziećmi. Do bagaznika mimo kratki da się upchnąć dwa rowery górskie, i nawet coś poza tym wejdzie. Dość wygodny i nieźle zaprojektowany, a Design w porównaniu do poprzedniej wersji niebo a ziemia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ci którzy mieli okazję pojeździć takim autem w mieście wiedzą, ze zostawia w blokach prawie wszystko. Zawalidroga to to nie jest...
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje dość precyzyjnie, niestety skok dźwigni jak w autobusie..
5,0
Układ jezdny
Sztywny (normalnie jak nie we francuzie). Rewelacyjnie trzyma się w zakrętach, nawet na pusto, a ładunek około 100-150kg sprawia, że idzie jak przyklejony.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w szklarni, do tego siedzi się dość wysoko. Generalnie ...OK
4,0
Ergonomia
Mimo, że to wersja Multispace, plastiki, jak z poloneza. Ale wszystkie przyciski i przełączniki dobrze rozmieszczone, dodatkowo sterowanie radi przy kierownicy. WIELKI MINUS to jedne z najniewygodniejszych foteli przednich w jakich jeździłem. Jak ktoś jeździ Berlingo to wie o czym mówię, powinni dodawać zapasowy kręgosłup w standardzie...
Ale za to w obu przednich drzwiach ma miejsce na dwie 1,5 litrowe butelki napojów... duży plus za ten pomysł.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja ręczna działa dość dobrze. Ogrzewanie w zimie b.dobre, ale do czasu rozgrzania silnika ludówa (rozgrzewanie to pierwsze 5-10km), poza tym ok. Nie polecam jazdy w słońcu be z klimy, bo się można ugotować.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód jak już wspomniałem średni ze wskazaniem na przeciętny, miejsca wystarczająco, ale fotele kompletnie nieudane, brak trzymania pod odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa (tam sie fotel wręcz zapada), za to z tyłu miejsca jest pod dostatkiem i na głowy i na nogi pasażerów. Tylna kanapa wygodna, nawet w długich (po kilkaset kliometrów) trasach
5,0
Wyciszenie
Aktualnie zaółożyłem opony FULDY i hałas w kabinie znacząco się zwiększył, ale na oryginalnych michelinach przy 150-170 km/h na autostradzie można było spokojnie rozmawiać. Dość dokuczliwy szum wiatru, ale to w końcu nie merc klasy S
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Za dużo trzeba dopłacać za akcesoria (bagaznik dachowy itp.) generanie Citroen sobie nieźle liczy za każdy dodatek, ale poza tym można przeboleć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ułamują się nakładki dźwigni kładzenia fotela kierowcy, zacina się hak zabezpieczający drzwi przesówne, zapiekł się zamek tylnej klapy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście tuż przed końcem gwarancji, siadło coś w układzie wtryskowym (przyczyna główna temperatura około -35 stopni i paliwo Verva z Orlenu), duże brawa dla serwisu z Gdyni, bo usterka została usunięta szybko i sprawnie, ale dodatkowo samochód nie stal ani jednego dnia (mimo usterki sam dojechał do warsztatu). POza tym to co wie każdy użytkownik Berlingo HDI- co 80-100 tys kilometrów trezeba wymienic koło pasowe w silniku.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 115KM 85kW
[l/100km]