Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Berlingo I

OldYoung, 5 lat temu
Silnik 2.0 HDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen Berlingo I 2.0 HDi 90KM 66kW 1999-2008 - Oceń swoje auto
4,79
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Pojemne, niezawodne, sprawnie jeżdżące auto. Moja wersja z Modutopem jest też dzielnym, funkcjonalnym autem rodzinnym.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniczek to jeden z filarów tego auta. Zrywny (jak na 90KM). Bezproblemowo da się wyprzedzać inne auta. Najbardziej lubi obroty 2000-2500. Najmniej pali jak się jedzie granicach 2000 obr/min (5,2-5,5 L/100km). Przy normalnej jeździe "w koło komina" średnia 6-6,5L i mowa o jeździe tak jak sytuacja na drodze wymaga a nie o wyżywaniu się za pieniądze firmowe ;) Czyli jazda z głową a nie bezmyślne pałowanie non stop ;) Można go jeszcze zawirusować ale ja nie widzę większego sensu, częściej będziemy wymieniać sprzęgło.
3,0
Skrzynia biegów
Zestopniowanie biegów jest OK. Trzy gwiazdki tylko i wyłącznie dlatego, że czasem trochę przyhaczy. Jestem przed wymianą wodzików i może dlatego.
5,0
Układ jezdny
W porównaniu do np. Skody czy VW (mówimy o klasie miejskiej czy kompakt) jest komfortowy mimo, że to auto z założenia dostawcze. Zawieszenie najładniej pracuje przy komplecie pasażerów. Dobrze się prowadzi ale z racji dużej powierzchni bocznej podatny na podmuchy bocznego wiatru. Ładnie tłumi wyboje i przełomy na drodze.
5,0
Karoseria
Przestronna i świetnie doświetlona (szyby w dachu). W tej też wersji mnóstwo schowków (cały sufit, podłoga pod nogami pasażerów z tyłu, po siedzeniem pasażera i kierowcy szuflady, Generalnie nie ma problemów z zapakowaniem się na wakacyjny wyjazd. Dorosła osoba może spać w nim w czasie jazdy w poprzek z lekko tylko podkurczonymi nogami nie mówiąc o dzieciach. Podłoga płaska (brak kanału).
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby, duże lusterka boczne. Jest OK.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Podłokietniki świetnie się sprawdzają w długiej podróży. Fotele wygodne, u mnie tapicerka jeszcze welurowa a nie jak teraz z tkaniny zrobionej chyba z przerobionych butelek PET bo takie wrażenia robią na mnie obecne tkaniny. świetna sprawa to stoliczki dla pasażerów z tyłu, składane do oparć foteli przednich. Jest w nich otwór na kubek. Super sprawa. 4 x gniazdo zapalniczki (2 z przodu i dwa z tyłu po jednym na schowek sufitowy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie na dłuższej trasie nastawione na MAX można powiedzieć, że parzy rękę podstawioną do nawiewu. Na krótkich odcinkach w zimie nie ma co korzystać z ogrzewania bo duży silnik Diesel'a długo się nagrzewa a korzystając z ogrzewania będzie się nagrzewał jeszcze dłużej więc nie ma to sensu. Klimatyzacja działa bardzo dobrze. Jedynie przy tropikalnych upałach zaczyna nie wyrabiać ale mowa o temp. na zewnątrz w słońcu rzędu 46-50 stC. Wentylacja super. Nawiew sufitowy świetnie rozprowadza powietrze czy to zimny nawiew latem z klimy czy ciepłe powietrze z ogrzewania zimą, specjalnie pytałem dzieci będąc sam sceptycznie nastawione do tego...A JEDNAK :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerom i kierowcy nic nie brakuje. Szkoda, że nie było wersji MAX. Osobiście uważam, że podłoga w bagażniku mogłaby być ze 20-25 cm dłuższa. Poza tym super. Wchodzi europaleta a na niej nawet beczka 200L się zmieści do środka oczywiście po złożeniu siedzeń ;)
4,0
Wyciszenie
Poprawiłem fabrykę dodając z tyłu pod wykładzinę bagażnika matę wygłuszającą + mata na nadkola tylne. Zdało to egzamin. Wyciszenie grodzi silnika uważam, że jest OK ale ja mam wersję osobową więc może być tu lepiej niż w blaszakach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bezawaryjny, ekonomiczny silnik. Nawet dość trwałe zawieszenie a dojeżdżam do domu drogami w nie najlepszej kondycji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za śmieszne pieniądze można mieć auto oferujące tak wiele. Oprócz prestiżu oczywiście.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właściwie...brak. Jeśli zaś jakieś się pojawią to są to typowe "robótki ręczne"
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
B R A K

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Berlingo I 2.0 HDi 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Berlingo I