Ogólnie dobre, tanie auto do pracy. Używam go w działalności. Głównie po mieście i krótkich trasach. Główną zaletą jest funcjonalność (po wyjęciu przedniego fotela pasażera przewożę przedmioty o długości prawie 2,5 m). Kupiłem go z firmy (więc lekko nie miał) z przebiegiem 260 tys. (a może i więcej miał) i dalej jeździ. Czeka mnie wymiana progu, bo niestety korozja się wdała. Reszta karoserii bardzo dobrze się trzyma. Idealny do pracy i na wakacje. Tani w utrzymaniu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę słaby. Zwłaszcza załadowany i na trasie.
Po mieście wystarczający.
4,0
Skrzynia biegów
Bez rewelacji, ale ok.
4,0
Układ jezdny
Tyla belka powoli się kończy, ale jeszcze daje radę. Mniej więcej raz do roku coś trzeba robić w przednim zawieszeniu, ale waga silnika i polskie drogi robią swoje. Całe szczęście części niedrogie.
Wcześniej miałem Kangoo, ale Berlingo pewniej prowadzi się na zakrętach (jest trochę niższy, ale trochę szerszy).
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
OK.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daje radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja na takie auto bardzo dużo. Długo by wymieniać co przewoziłem tym autem. Na pewno dużo bardziej pakowne niż kombi.
3,0
Wyciszenie
Rewelacji nie ma.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na mieście pali 7-8. Na trasie dużo lepiej. Przy spokojnej jeździe do 90 km/h około 5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dałem za niego 8 tys. Najdroższa naprawa to 500 zł za opony i 400 za ustawienie zaworów (słabo palił w zimie, okazało się, że słabe sprężanie, po regulacji pali za pierwszym razem w największe mrozy, podstawa to dobry akumulator).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko jedna awaria. Pęknięta linka od sprzęgła. Całe szczęście tuż obok warsztatu samochodowego. Koszt 150,- i pojechałem dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 70KM 51kW
[l/100km]