Inne
: Silnik, hamulce oraz układ jezdny !!. Jak na samochod dostawczy jest genialnie.
5,0
Całokształt
Genialnie lać ropę jeździć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik według mnie i nie tylko jest nie do zajechania a jeździ od ponad 100 tys na oleju 15 w 40 lotos diesel. Berlingo jest firmowe miało ponad 15 kierowców czasami były trasy po 900 km z obciążeniem ponad 1200 kg na pace !!. Po 350 000 km w silniku nic nie było robione prócz rozrządu. Dalej ma buta pali na dyk a na prostej poleci prawie 150 co prawda nie jest to demon przyspieszenia bo nie posiada turba.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi rewelacyjnie w audi szwagra 2006 trzeba większej siły użyć na wbicie biegu.Sprzęgło też jest ok.
4,0
Układ jezdny
Jeździłem wieloma samochodami, pracuje z kolega co ma probe I 2.2 turbo oraz bmw e30 na zawieszeniu H&R. Jeden jak i drugi jest pod wrażeniem trakcji. Berlinogo trzyma się na zakrętach rewelacyjnie szczególnie po wymianie opon na Fulda Eco Control. Wspaniały jest widok samochodu marki co najmniej średniej wyższej, który ma problemy z nadąrzeniem na zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Było by doskonale, ale niestety ogranicza mnie zabudowana paka.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze aczkolwiek brakuje mi najbardziej podłokietnika.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Myślę ze standard z samochodem bez klimy, w zimie dobrze grzeje.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód dwu osobowy jest co najmniej przeciętnie, ale są to uroki samochodu furgonu.
3,0
Wyciszenie
Mamy nowsze berlingo 2005 2.0 HDI, ale w nim jakoś tak bardziej szumi niż w starym 1.9d.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W firmowym nie patrzy sie na spalanie, ale osobiście udało mi się zejść na trasie do 4.5 na 100. Spalanie zależnie od warunków od 8 do 5.5 w jeździe na firmowej ropie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę ze tak dobrego drugiego bezawaryjnego woła roboczego nie będę użytkował. Szef proponuje mi nowe auto typy \"Berlingo\" ale nie wymienię go za żadne nowe !!.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od kiedy mam go na stanie czyli ponad 100 tys. to wymieniane bylo:
-rozrząd
-sworzeń wahacza 2x
-przegub
-robiona belka tył ( nikt ot to nie dbał, aż się koła rozjechały)
-klocki przód oraz szczeki tył.
-końcówka drążka
Jak na 350 000 tys. km gdzie każdy dawała mu w d*** są to drobne wymiany.
-olej oraz filtry co 12 tys.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK !!! Wsiadam dziś i jadę na koniec świata i wiem że dojadę !!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 70KM 51kW
[l/100km]