Silnik
: Dynamiczny silnik, idealnie sprawdza się na na długich trasach,dobre przyspieszenie przydaje się w trudnych manewrach w mieście.Jak Berlingo to 1.8i/8v lub 1.6i/16v
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: elektronika/komputer
4,0
Całokształt
dobrze -
Wrażenia
5,0
Silnik
Proszę pamiętać, że jeżeli kupujemy 10- letnie auto to prawdopodobnie mamy zużyty katalizator (tłumiki), który zdecydowanie obniża parametry silnika, zwiększa zużycie paliwa, krótko mówiąc przymula silnik.
W moim przypadku po wymianie katalizatora Berlingo dostał nowe życie - elastyczność, przyspieszenie - jestem zdziwiony - zachowuje się jak tuningowany, a moja noga stała się \"ciężka\"
4,0
Skrzynia biegów
Zachowuje się normalnie, bez zarzutów.
3,0
Układ jezdny
Berlingo jest autem wysokim, należy uważać na zakrętach - wychyla się. Staje się można śmiało powiedzieć niebezpieczne. W Berlingo można być królem prostej.Hamulce - ostre.
Komfort
4,0
Widoczność
PRZÓD - dobra widoczność ze wskazaniem na bardzo dobre
TYŁ - w przypadku dzielonych tylnych drzwi ograniczona widoczność.Można się przyzwyczaić, nie jest to uciążliwe po prostu są ograniczenia.
3,0
Ergonomia
Ergonomia wnętrza
Przedział pasażerski:
dobra: auto przestrzenne, wyciszone.
Moje wersja zawiera welurową tapicerke elektryczne szyby, klimatyzacje, regulowaną kolumnę kierowniczą,wygodne fotele, dzielona tylna kanapa i jak w każdym Berlingo duża przestrzeń ładunkowa.
Ergonomia z zewnątrz to raczej jej brak.
uwaga:
Być możne tylko mi się to zdarza, podczas włączania kierunkowskazu(w pośpiech,przy trudnych manewrach) przypadkowo wyłączam oświetlenie zewnętrzne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Standardowa wentylacja i ogrzewanie.
W mojej wersji manualna klimatyzacja
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tego typu dobrze
Przestrzeń z przodu bardzo dobra. W mojej wersji brakuje przesuwanych tylnych drzwi i jest bardzo uciążliwe przewożenie dzieci, za mało przesuwają się przednie fotele
4,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszony silnik grubą matą na klapie, podłoga przestrzeni pasażerskiej i gruby welurowy dywanik z tyłu, w drzwiach jest cieniutka gąbka,z tyłu blacha zabudowane plastikowe nadkola.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik mojego auta 1.8i,90KM.pożera dużo paliwa, nie jest to ekonomiczny silnik,ale można przerobić na gaz.Przeważnie jeżdżę w mieście i minimalne spalanie to 10L.
Ceny napraw: wymiana uszczelki pod głowicą/wymiana rozrządu 2200zł, naprawa klimatyzacji 170zł, katalizator 400zł
planowana naprawa komputera 1500zł.