Autko kupione ponad rok temu od pierwszego właściciela za 1700zł. Konstrukcja pamięta lata 80-te i jest to już trochę archaizm na polskich drogach. Samochód okazał się bardzo pozytywnym zaskoczeniem - kupiłem go dla niskiego spalania i spełnił swoje oczekiwania w tym zakresie(o tym poniżej). Przejechałem nim na razie ok. 10 tysięcy kilometrów bez jakichkolwiek problemów(w tym trasę 2 tysiące km do Włoch i Chorwacji) i chyba zostanie ze mną na dłużej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to wolnossący diesel 1.5 od grupy PSA. Jest to typowy "muł", ale na miejskie potrzeby wystarcza. Można się nim rozpędzić nawet do 140, ale wtedy spalanie gwałtownie rośnie. Zawsze odpala bez problemów, gdy się rozgrzeje ma nawet niezła kulturę pracy. Najlepszą jednak zaletą jest genialna elastyczność(można wgl zapomnieć o zmianie biegów) i śmiesznie niskie spalanie.
2,0
Skrzynia biegów
Chyba największa bolączka tego auta. Skrzynia mało precyzyjna; wybieranie biegów przypomina przysłowiowe mieszanie w wiadrze z gównem. W dodatku niska trwałość układu łącznik lewarkaskrzynia biegów.
4,0
Układ jezdny
Komfortowe, miękkie zawieszenie -całkiem przyjemnie leci się nim w trasie; jednak do dynamicznego pokonywania zakrętów się nie nadaje. Genialny promień skrętu - lepszy nawet niż w 126p, którego kiedyś miałem.
2,0
Karoseria
Cienka blacha, kiepska jakość wykonania; pomimo rzekomego ocynku korozja bardzo go lubi.
Komfort
5,0
Widoczność
Typowo dla aut z tamtych lat - świetna widoczność we wszystkich kierunkach.
5,0
Ergonomia
Nie ma się do czego przyczepić. Deska rozdzielcza nudna i poprawna do bólu - wszystko jest intuicyjne i na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne(jak na diesla) ogrzewanie; spore zaskoczenie. W lecie również nie ma tragedii - przewiew jest wystarczający.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu w porządku - bardzo wygodne fotele; z tyłu da się siedzieć ale kanapa jest zbyt mała, siedzi się zbyt nisko i nie ma zagłówków.
3,0
Wyciszenie
To stary diesel, więc musi być trochę głośno, ale nie ma tragedii. Robiłem nim długie trasy i nie wysiadałem z bolącą głową.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod tym względem polecam to auto. przez ponad rok i 10 tysięcy przejechanych kilometrów, włożyłem w to auto 140zł(raz trzeba było wymienić świece żarowe). Spalanie śmiesznie niskie - trasę ze Śląska do Włoch i Chorwacji zrobiłem ze średnim spalaniem 3,7L. W mieście spalanie wynosi ok. 5L. Pełny zbiornik paliwa wystarcza przy oszczędnej jeździe na niemal 1000km trasy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bezproblemowa jazda; zero wkładu w to auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak jak wspomniałem przez 10 tysięcy przebiegu jedyne co musiałem robić to raz wymieniłem świece żarowe. Dałbym 5 gwiazdek, gdyby nie kiepska jakość wykonania wszelkich plastików - rozpadające się klamki czy gałka biegów, która rozpadła mi się w rękach oraz drobne problemy z elektryką.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było żadnych.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 D 54KM 40kW
[l/100km]