auto dla pasjonata, coraz trudniej o części, naprawy tylko u dobrych i zaufanych mechaników,
na bieżąco dokonywałem napraw i zawsze po kilku dniach szwankowało coś innego. Zaznaczam, że nigdy nie jeździłem nim \"sportowo\" z piskiem przy ruszaniu i hamowaniu. żadna część AX się do tego nie nadaje. to auto do ecodrivingu i wkurzania ludzi, bo co chwilę muszą je wyprzedzać.
Wrażenia
2,0
Silnik
bardzo specyficzny - taki traktor, typowy stary, wolnossący diesel, głośny przy każdej prędkości ale można się przyzwyczaić na dłuższą metę. Po prostu dosłownie słyszesz że jedziesz..mułowaty zwłaszcza na V biegu, wyprzedzić cokolwiek poza furmanką i żukiem to już wyczyn.zimą zapalał bez problemu.
2,0
Skrzynia biegów
baaardzo delikatna, jedynka specyficzna, trzeba zmieniać biegi z ogromnym wyczuciem - w przeciwnym razie bardzo szybko skrzynka padnie.naprawdę trzeba ją wyczuć.
3,0
Układ jezdny
kosztowne francuskie zawieszenie zupełnie nie na nasze chęchy, wymieniłem dosłownie WSZYSTKO z przodu i z tyłu łącznie z belką (żadnych używek).po 40 tys km i 2 latach zaczęła mi juz pukać prawa półoś, którą wymieniłem na początku.
przód sztywny jak u komarka, tył lata. Przez 2 lata jazdy po naszych drogach zawsze coś pukało a ja wymieniałem i wymieniałem. drogi sport.
aha. stanowczo nie polecam podnosić tylnego zawieszenia o 2 lub więcej \"ząbków\".
Komfort
5,0
Widoczność
tu ok.małe autko - więc widać wszystko z przodu i z tyłu, lusterka są wystarczające.
3,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, niektóre rozwiązania są bardzo ciekawe - trzeba się przyzwyczaić. fotele męczą w dłuższej podróży.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo szybko grzeje, chłodzenie latem nie za bardzo pomaga, po prostu brak klimatyzacji ale to stary model Citroena.szyby nie parują.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w piątkę też da się jechać :-) raczej dla drobnych osób. odsuwając choc trochę siedzenie kierowcy robimy miazgę z nóg pasażera za nami.
3,0
Wyciszenie
kiepskie, trzeba mieć radio i dobre głośniki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
kupiłem ten samochód bo miał mało palić i rzeczywiście pali bardzo mało, tutaj nie mam nic do zarzucenia. Po prostu mistrz oszczędności.
2,0
Stosunek jakość/cena
małe,tanie w zakupie, drogie w eksploatacji, bardzo niebezpieczne - prawie mnie zabiło razem z głupotą innego kierowcy (cudem przeżyłem wypadek).
Jak masz za dużo pieniędzy na wieczne remonty, czasu, nerwów i życie ci człowieku zbrzydło to śmiało kupuj.Szczęść Boże!
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zamki, zacinające się drzwi z tyłu, trzaski plastików i \"świerszcze\", pasy bezpieczeństwa które nie powracają do piewotnego ułożenia potem trudno otworzyć drzwi, przestała świecić kontrolka świateł drogowych, przepalające się żarówki z tyłu, szybko rozregulowujące się światła z przodu (ustawienie).
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
hamulec ręczny, hamulce tył, cęgła skrzyni biegów, ZAWIESZENIE - każdy możliwy element (amortyzatory, łożyska, czopy, wahacze, sworznie wahacza, szczególnie słynne półosie napędowe),oprócz tego korodujący wydech. To tak ci mi się pierwsze przypomniało.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 D 54KM 40kW
[l/100km]