Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen AX

Marecki, 17 lat temu
Silnik 1.4 67KM 49kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Citroen AX 1.4 67KM 49kW 1988-1992 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
po wymontowaniu siedzeń, oprócz fotela kierowcy oczywiście, AX´em można przewieźć np. 2 fotele, rozmontowaną szafe i mnóstwo innych drobiazgów do studenckiego mieszkania i wiele innych...
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik świetnie sprawuje sie na gazie, jest elastyczny, mało pali przy umiarkowanej jeździe, Irytujace jest tylko w starszych modelach ssanie, co w połaczeniu z gazem czesto przedłuża zapłon, ale to już kwestia wyczucia, jak zapali -- budzi się w nim demon prędkości;)
3,0
Skrzynia biegów
Po 17 latach uzytkowania chodzi prawie jak w Żuku, raz chrzęści, raz nie, stabilizatory (chyba ich nie ma już), choc przełozenie ma przyzwoite - na 3ce jeźdzłem po łące
4,0
Układ jezdny
AX zawraca prawie w miejscu, co w jeździe miejskiej jest zbawienne. Trzeba jednak regularnie wymieniać końcówki ukł. kierowniczego, jesli trafia sie mniej wytrzymałe, a także szybko wysiadają gumy na stabilizatorach wachaczy - pukają na nierównej drodze...Jest miękki
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w butelce, chyba że ktoś wysoki siedzi z tyłu.
4,0
Ergonomia
Moja wersja ma stary pulpit, co juz wizualnie nie przedstawia sie najlepiej, mimo to ma troche zakamarków,a niektóre elementy można łatwo wyjąć, kiedy potrzeba wsadzić coś wiekszego.Dzielone siedzenie i 4 zagłówki też mile sie komponują
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest wręcz toporna, ale w warunkach zimowo/ jesiennych sprawuje sie wyśmienicie, a ciepłe powietrze pojawia sie po przjechaniu pierwszego 1.5 kilometra po uruchomieniu. Latem wiadomo... mikrofalówka;)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie z tyłu mają mało miejsca, szczególnie wysocy, dla dwóch osób podrózujących z przodu miejsca jest dość dużo. Lecz fotele zdecydowanie nie nadają sie do długich tras.
3,0
Wyciszenie
Głośność we wnętrzu bywa uciążliwa przy jeździe po złych nawierzchniach - wtedy trzeszczą plastiki, na dobrej trasie przy predkości 100 można swobodnie rozmawiać, ale przy 110 i wiecej hałas jest spory.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 1.4 benzyna/LPG spala średnio od 6.5 do 7.5 l/100 km, co przy cenie za litr gazu ok 2zł, pozwala z optymizmem tankować do pełna. Ceny podzespołów są do zniesienia, aczkolwiek przy spokojnym uzytkowaniu, w moim przypadku większość oryginalnych elementow zawieszenia wytrzymała 14 lat.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dokuczliwe bywa trzeszczenie elementów plastikowych. Tani w utrzymaniu. tapicerka welurowa bardzo wytrzymała
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szwankuje troche elektryka, np. elektryczne szyby, centralny zamek nie przetrzymał w pełni próby czasu. W zawieszeniu szybko siadają gumy na stabilizatorach, ale to wina dróg, które mimo to porusza sie miękko.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
AX zamarza całkowicie przy minus 21 stopniach, włącznie zprzylgnieciem do gruntu. Silnik - 1.4 LPG nie sprawia kłopotów, blachy prawie idealne.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 67KM 49kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen AX