Jeśli ktoś nie ma dużych pieniędzy i potrzebuje samochodu do przemieszczania sie z miejsa A do B bez fajerwerków Ax jest idealny.
Jego największą zaletą są chyba blachy, mój stoi cały czas po chmurką a korozji zero.( w porównaniu np z oplem, fordem,fiatem uno, niektórymi nawet japończykami z tego okresu - cytryny mają zdecydowanie lepsze blachy). Ogólnie samochód oceniam pozytywnie choć mógłby mieć jak dla mnie trochę większy bagażnik (choć w toyocie yaris 1 jest jeszcze mniejszy). Słabą stroną AX są przewody elektryczne i końcówki przewodów. Unikajcie ASO !!! mam złe doświadczenia w Poznaniu - Labijak
Wrażenia
4,0
Silnik
Całkiem przyjemny odgłos
4,0
Skrzynia biegów
CZasami "haczy" mi 5 bieg.
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Raczej słabo wyciszony ale przy prędkości około 120 km/h spokojnie można rozmawiać bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie polecam przegladów w ASO, najlepiej robić co można samemu lub zaufać dobremu mechanikowi. Mało pali w porównaniu np z fiatem uno, tico czy polo jest tutaj mistrzem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeba uważać na "elektrykę", niestety ale francuska miedź nie jest dobra i w wilgotnym, zimnym klimacie jaki jest u nas przewody szybko śniedzieją.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Osobiście tym samochodem zrobiłem przez 3 lata około 50 tys. kilometrów. W tym czasie wymieniłem akumulator(oryginalny wytrzymał 8 lat), świece, tarcze hamulcowe z przodu i szczeki z tyłu, klocki, elastyczny przewód hamulcowy z tyłu,cylinderki hamulcowe kilka razy zarówki z przodu - o dziwo ale z tylu są jeszcze fabryczne, belka tylna była regenerowana.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 50KM 37kW
[l/100km]