Silnik
: średnie spalanie - 8.4 l/100 km ( silnik 2.8 crd )
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie jest cichy, liczy się duży moment obrotowy. Samochód można załadować i jazda. Jak dynamicznie wciśnie się gaz to słychać pomruk silnika i żwawo jedzie. Przy spokojniej jeździe w cyklu mieszanym spalanie ok. 8,4 l/100. Duże spalanie to wina najczęściej walniętego termostatu lub przepływomierza.
4,0
Skrzynia biegów
Prosta 4-biegowa skrzynia. Obecnie dużo części zamiennych. Praktycznie na skrzynię trzeba zwracać uwagę przy zakupie używanego. Wymieniać regularnie olej ( oryginalny Mopar ATF+4). Skrzynia nie lubi jazdy z piskami, samochód ten nie jest od tego.
4,0
Układ jezdny
dobrze tłumi nierówności. Droga pozostaje wymiana tylnych amorów ( amory typu nivomat - samopoziomujące )- cena jednego od ok. 900 PLN. Inne elementy zawieszenia - nie ma dramatu.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja.
5,0
Ergonomia
To co trzeba w zasięgu ręki, liczne schowki, uchwyty.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok. Trzeba wziąć pod uwagę kubaturę auta, chwilę potrzeba na schłodzenie wnętrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W wersji LX w drugim rzędzie dwa odrębne fotele, na końcu kanapa na 3 os. Mnóstwo miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
Ok, mogłoby być lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rozrząd - 650 PLN ( wraz z pompą ), termostat - 230 PLN, amory tył - nivomat - od. 900 PLN - jeden. Olej do skrzyni - ok. 240 PLN. Filtry - cena ok., opony - chińskie ok. 1000 PLN/ za cztery, dalej już tylko drożej. części zamienne niektóre faktycznie droższe, inne nie. Nie jest to Fiat czy Ford jeżeli chodzi o ceny części zamiennych, ale coś za coś.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 CRD 150KM 110kW
[l/100km]