Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Voyager V Grand Voyager

~Realista, 12 lat temu
Silnik 2.8 CRD 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 75 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Chrysler Voyager V Grand Voyager 2.8 CRD 150KM 110kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wzór do naśładowania wśród VAN-ów. Wiem obecny Sharan teraz też zrobił drzwi suwane, no ale Voyager je ma od 30 lat ;). Komfort, przestrzeń i spokój.
4,0
Całokształt
jak za cenę używanego posiadam kawał fury, teraz niema problemu co zabrać, początkowo myślałem o Turanie, ale to szmelc nad szmelce, potem o Sharan-nopodobnym, ale kupić dobrego to tylko VR6, a ja niechcę gazu, tam gdzie jeżdzę i parkuję jest zakaz wjazdu z instalacją LPG! (ale te fotele w Trojaczkach kto ma siłę je targać, a gdzie je trzymać jak je już wytargasz, a wg. tabeli ADAC to jeden huk bo jeden i drugi zajmują ostatnie miejsca w statystyce bezawaryjności - ale wszystkie VAN\'y tam są, może taki ich ciężki los, iż jeżdżą wszyscy aż się coś urwie, nie dbają itd. Uwaga, masa pojazdów z US to topielce i po dzwonach z ubezpieczalni, chcecie kupić nie oszczędzajcie na wizycie w ASO, sprawdzą Wam je dogłębnie, ponad 75% ofert to trupy. Części są tańsze niż do inych kompaktów, ale też są droższe np. termostat kosztuje ca. 200 pln. Aha co by niebło CRD to mariaż MB, VM i amerykańskiej myśli.. wiecie co pada w CRD... osprzęt Boscha (czujniki, przekaźniki itp), ach ta niemiecka precyzja. Całe szczęście części również pasują od Opla, Reno i innych typowo europejskich taczek. To samo z pompami, wtryskami czy świecami żarowymi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Klekocze jak MB, zresztą produkował (firmował to) Daimler-Chrysler, włoski silnik z górą (głowica) myślę, iż we współpracy z MB - inaczej nie pakowali by się w kichę. Nie mylić ze starym silnikiem 2,5 TD - dół podobny ale góra to inna bajka.
4,0
Skrzynia biegów
Ma tylko 4 biegi, dlatego brakuje tej 5-tki ;) ale sam automat przełącza biegi sprawnie, redukuje bardzo szybko, ogólnie bardzo wygodny - wymieniam olej i filtr w skrzyni co ca. 30 tyś. km - koszt 240 zł. - czy się to bardziej opłaca od wymiany sprzęgła, docisku i łożyska potem łapy w manualu... nie wiem, ale nie muszę wciskać tego sprzęgła, człowiek z wiekiem staje się bardzo leniwy - chcę poszaleć wskakuje na KTM\' i w las ;).
4,0
Układ jezdny
Z przodu typowy McPherson, z tyłu jak w przyczepce towarowej amortyzator, oś i pióra - w zakrętach prowadzi się jak po sznurku... no ale z racji wysokiego nadwozia wychodzi z tego zakrętu już na dwóch kołach - oczywiście żartuję, to rasowy Van i tzw. mistrz prostej, nie oczekujmy od autobusu wysokości 1,9 m walorów Golfa GTi.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzisz wysoko widzisz wszystko i wszystkich, widok ponad dachami innych osobówek bezcenny, jedynie kierowcy tzw, SUV-ów i innych pseudo terenówek są na twojej wysokości.
5,0
Ergonomia
Choć rozwiązania rodem z marsa (włączanie wycieraczek w kierunkowskazie lub tylnej wycieraczki czy spryskiwacza tylnej szyby nad radiem) to po przyzwyczajeniu się, da się żyć z tymi wynalazkami. Ogólnie wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie zimno, w zimie przy -21oC po trasie sauna - odparowanie szyb błyskawiczne - czego chcieć więcej. Dogrzewacz daje rade - 15oC i po 5 minutach w środku leci przyjemne ciepełko. To CRD, i mam \"tylko\" 2-strefową klimę (lewo-prawo). Benzyniaki mają 2 i 3 ale rzędową - może tego trochę brakuje - w nowych CRD już pod sztandarami Lanci są również strefowo-rzędowe jak w benzyniakach. Ale to co jest, daje rade w upalnej Czarnogórze i w zmrożonych Alpach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wejdź i przekonaj się sam. Przy 7 osobach zostaje 580 dm3 bagażnika - przy 4 na pokładzie ponad 1400 dm3 - równoroczne Trojaczki z Malagi mogą się schować. Do tego system chowania foteli w podłogę czyli 15 sekund i wszystkie są pod podłogą - i mamy coś koło 3500 dm3 równej podłogi ;) i wtedy mamy 2-osobową ciężarówkę. Drugi rząd ma regulowane oparcia podłokietniki i suwane siedziska - klasa biznes, trzecia to ławka ale też ma regulacje oparć ;) ale nie jeden dorosły aby nie chuchać kierowcy po imprezie spędził tam po kilkaset km i nie narzekał, a wręcz porównywał komfort do jazdy normalną osobówką.
5,0
Wyciszenie
Jak na klekota, do 160 km/h jest cicho, słychać jedynie szum relingów. Jest ciszej niż w nie jednym nowoczesnym klekocie z pod flagi Toyoty czy Forda.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście smok, w korkach warszwskich potrafi wypić 10,5l ON. Na trasie przy przelotach jakie robię po autostradzie (bak non-stop) wychodzi 6,9-7l, staram się nie przekraczać 130 km/h po trasie, średnio ustawiam tempomat na 120 km/h wg. GPS\'a. Jeżdząc po Polsce i naszych pięknych krętych drogach (nie używam polskich autostrad bo są drogie i niewarte swej ceny) średnie zużycie paliwa oscyluje między 6,7l, a 8l jadąc dość zdecydowanie. Nie wierzcie że Grand spali mniej, sam waży na sucho ponad 2,1 tony to nie ufo i hiper napęd musi swoje wypić, nie dość, że masa to jeszcze automat weźmie swoje.
4,0
Stosunek jakość/cena
Używany b. dobrze, nowy chyba bym musiał na głowę upaść, choć gdybym lał kasą to w imię powiedzenia \"kto bogatemu zabroni\" - niech kupują wszak bedziemy mieli od kogo je brać za 30% wartości nowego ;).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Objechałem nim raptem kilkadziesiąt tysięcy km i za wcześnie o czymś mówić i poza przeglądem (taniej niż w Toyocie Corolli) i wymianą jednej żarówki mijania - nic ponad planowego nie robiłem - oby tak dalej!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak narazie nic.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.8 CRD 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chrysler Voyager V Grand Voyager