Ocena kierowcy - Chrysler Voyager IV Grand Voyager
Zadowolony właściciel auta.,
12 lat temu
Silnik 2.8 CRD 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg:
196 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
4,38
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Możliwość chowania w podłogę 2 i 3 rzędu siedzeń. Można przewieźć 7 osób i naprawdę dużą ilość bagażu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Mniej więcej co 60 tyś km trzeba zweryfikować zawieszenie
Układ hamulcowy
: Klocki w zasadzie wymienia się co 30 tyś km
5,0
Całokształt
Generalna ocena jest jak najlepsza. Nawet rozważam możliwość wymiany silnika na nowy i skrzynię (jeżeli się skończą) bo będzie to kosztować mniej niż nowy samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Miłe zaskoczenie kulturą pracy silnika. Cicho i miękko. Rewelacyjny na dłuższe trasy.
4,0
Skrzynia biegów
Nie daje najwyższej noty bo wiem , że przy mocnym rozgrzaniu latem (jazda miejska z średnią prędkością 40km/h) skrzynia automatyczna broni się sama i nie chce przerzucać na wyższy bieg.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie miękkie (takie lubię) , kanapowe. Sworznie wahaczy wymieniłem 2 razy na 100 tyś km.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra chociaż szerokie słupki z przodu trochę przeszkadzają przy skrętach.
3,0
Ergonomia
Generalnie OK chociaż rozwiązanie z spryskiwaczem szyby przedniej mogło by być lepsze. Do reszty można się przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super zwłaszcza zimą kiedy włącza się automatycznie fabryczne podgrzewanie i w kabinie robi się szybciutko ciepło. A i szyby szybko odparowują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca nawet dla osób wysokich i postawnych. W wersji Stow&Go rewelacyjne rozwiązanie z chowanym w podłogę drugim i trzecim rzędem siedzeń. Autem można przewieźć wewnątrz różne elementy nawet do 3m długości.
5,0
Wyciszenie
Cicha praca silnika i odpowiednie wysunięcie go do przodu powoduje duży komfort dla użytkowników. Przy jeździe z dużymi prędkościami (autostrada) wewnątrz można swobodnie rozmawiać nawet przy grającym radiu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części nieporównywalnie tańsze niż w innych markach samochodów. Dostępność części zamiennych (nieoryginalnych) bardzo duża. Konstrukcja prosta więc i robocizna też nie jest olbrzymia.
Zużycie mogło by być mniejsze. Ale generalnie nie jest źle ok. 10L/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak zwykle cena mogła by być zawsze mniejsza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często przepalają sie żaróweczki w panelu sterowania wentylacją. Oczywiście serwis autoryzowany nie umie wymienić tych żaróweczek tylko cały panel. Przy podstawowej zdolności manualnej domorosły mechanik jest sam w stanie sobie te żaróweczki wymienić. Całkowity koszt = 3 drożdżówki + robocizna własna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto serwisowane , nie koniecznie w punkcie autoryzowanym i w zasadzie brak jest poważnych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 CRD 150KM 110kW
[l/100km]