Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Voyager IV Grand Voyager

kkk, 12 lat temu
Silnik 2.5 CRD 143KM 105kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 177 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Chrysler Voyager IV Grand Voyager 2.5 CRD 143KM 105kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
3,46
16% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bardzo dobre nagłośnienie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Zawieszenie
3,0
Całokształt
Polecam ten samochód osobom potrzebującym pojazdu dla większej niż 5 pasażerów. Jest to prawdziwy rodzinny samochód 7-osobowy z ogromną przestrzenią. Jest też dobrym wyborem dla potrzebująch dużego bagażnika. Ja jeżdżę z wymontowanymi fotelami ze środkowego rzędu i przesuniętą do przodu kanapą. Łatwiej wymontować fotele, do kanapy potrzeba dwóch osób. Bagażnik w takiej konfiguracji jest ogromny. Wózek dla moich bliźniaków mieści się bez składania. Prowadzę sklep spożywczy i jak trzeba szybko coś dowieść z hurtowni Chrysler sprawdza się u mnie doskonale. Voyager jest dobrą alternatywa dla samochodów typu Doblo, Caddy, Kango, oferuje przy tym lepszy komfort. Moja wersja nie ma chowanych w podłogę siedzeń i można nim przewozić cięższe przedmioty.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik daje radę. Nie jest zbyt głośny, elastyczność dobra, trzeba tylko pamiętać by trzymać silnik na wyższych obrotach.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje prawidłowo, tylko w zimie przy niskich temperaturach biegi wchodzą z oporem dopóki olej w skrzyni się nie rozgrzeje.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to samochód wyścigowy, tylko rodzinny van. Tylne zawieszenie jest na resorach piórowych i czasem czuć to na nierównościach. Przy dobrej nawierzchni i drodze bez gwałtownych łuków jest bardzo dobrze. Gdy droga robi się kręta trzeba po prostu zwolnić. Czuć brak esp.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, duże okna i lusterka. Trzeba tylko uważać przy cofaniu bo samochód jest bardzo długi i trudno go wyczuć.
4,0
Ergonomia
Nie jest źle. Co mi przeszkadza? Brak regulacji wysokości fotela kierowcy i pasażera. Zegar umieszczony na wyświetlaczu radia a nie na desce rozdzielczej. Kierunkowskazy i włącznik spryskiwaczy z lewej strony kierownicy w jednej dźwigni. Lepszy rozwiązaniem byłoby też 5 osobnych foteli z tyłu ja np w Sharanie. Daje to większą możliwość konfiguracji.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj totalna porażka. W mojej wersji brak nawiewu na tył. W lecie jest tam bardzo gorąco, w zimie można zamarznąć. Z przodu jest bardzo dobrze w środku średnio, jazda w upał albo zimą w ostatnim rzędzie nie należy do przyjemnych.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodne fotele z przodu i w środkowym rzędzie. Tylna kanapa tylko z nazwy jest 3 osobowa. Trzem dorosłym będzie trochę ciasno. Mam bliźniaki, przy dwóch fotelikach na tylnej kanapie w środku pomiędzy nimi jest mniej miejsca niż u żony w golfie 5. A mocowanie ifofix na kanapie to totalna porażka. Jest tak umieszczone że trudno zapiąć potem pas i nie zmieści się tam już nawet dziecko. Z drugiej strony na wakacjach jeździłem tym samochodem w następującym komplecie: Ja, obok żona, z tyłu na środkowych fotelach bliźniaki, na tylnej kanapie teściowa, szwagierka i roczny syn szwagierki w foteliku. I każdemu było wygodnie. W bagażniku zmieściły się jeszcze dwa wózki w tym jeden bliźniaczy. To prawdziwy samochód 7 osobowy a nie jakaś niby 7-osobówka z zerowym bagażnikiem.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze nawet przy prędkościach rzędu 120-140km/h można swobodnie rozmawiać. Bardzo dobre nagłośnienie firmy Infinity.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taki duży samochód, który waży prawie 2 tony ze spalaniem nie jest źle. Myślę że dużo zależy tu od stylu jazdy. U mnie średnie spalanie wychodzi około 8,2l przy przewadze jazdy miejskiej. Ceny części są na rozsądnym poziomie, dostępność średnia. Ostatnio robiłem hamulce. Za części tarcze i klocki na przód i tył zapłaciłem 830zł. Bardzo drogie opony 215/65 r16 jest to rozmiar suwów, cena za przyzwoitą oponę około 400zł/szt. Mało zamienników, niektóre części można dostać tylko w autoryzowanym serwisie albo szukać używanych. Odradzam naprawy w autoryzowanych serwisach, jest bardzo drogo.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nowy jest drogi, używany z pewnego źródła jest bardzo dobrym wyborem tym bardziej że nie trzyma ceny. Jest to prawdziwy rodzinny samochód 7-osobowy. VW Sharan, Citroen c8, czy też Renault Espas są dużo mniejsze, przy komplecie pasażerów praktycznie nie ma już bagażnika. Chryslera można porównywać bardziej do VW Multivana albo Mercedesa Viano i jeden z tych samochodów będzie moim następnym.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przeważnie elektryka Nie działa otwieranie tylnej klapy, trzeba kluczykiem, czasami otwieranie szyby od strony kierowcy, centralny zamek - zamykanie działa otwieranie trzeba nacisnąć kilka razy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 5 lat. 1. Pompa Vacum - koszt nowej części 750zł, kupiłem używaną za 250zł, koszt wymiany 1000zł trzeba demontować rozrząd. 2. Czujnik położenia wału - koszt części 210zł wymieniłem sam. 3. Łożysko i kielich na Mcpersonie - koszt z wymianą 650zł

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 CRD 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Chrysler Voyager IV Grand Voyager 2.5 CRD 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Chrysler Voyager IV Grand Voyager