Ocena kierowcy - Chrysler Voyager IV Grand Voyager
Przemek,
15 lat temu
Silnik 2.5 CRD 143KM 105kW
Rok produkcji 2003
Przebieg:
163 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,31
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Silnik: bardzo dynamiczny i dosyć oszczędny.
Nadwozie: największy, najwygodniejszy i najpojemniejszy
Ogólnie: stosunkowo prosta, typowo amerykańska konstrukcja
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Wspólna wada tych modeli: rdzewiejąca maska
Układ elektryczny
: Wiązki kabli ni etrzymają kolorów! Przy każdym rozgałęzieniu jest inna barwa
Silnik
: Po nagrzaniu i lekkim ostygnięciu klapie któryś popychacz zaworowy
5,0
Całokształt
Kilka drobiazgów nie burzy dobrej, prosztej i nadzwyczaj wygodnej konstrukcji. Rewelka!
Wrażenia
4,0
Silnik
Pięknie pali także w zimie, a webasto tylko w tym pomaga! Bardzo elastyczny, choć na czwórce poniżej 60km/h i na piątce poniżej 80km/h buczy
4,0
Skrzynia biegów
W zimie trudno zredukować na dwójkę
4,0
Układ jezdny
Wersje europejskie i tak są utwardzone w stosunku do amerykańskich, ale na szybkich zakrętach wynosi przodem
Komfort
4,0
Widoczność
Trudno ocenić odległość od zderzaka do przeszkody przy cofaniu, akonstrukcja zderzaka utrudnia zamontowanie czujników cofania. Poza tym doskonale!
5,0
Ergonomia
Fantastyka! Jest oto opinia po użytkowaniu dziesięciu samochodów!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duża przestrzeń wnętrza wymaga zmiany przyzwyczajeń co do ustawiania temperatury i nadmuchu z poprzednich samochodów. Klimatronik jest u mnie tylko dwustrefowy, ale nie jest zły. W zimie bardzo trudno go nagrzać pomimo webasta, poniżej -20 wewnątrz jest po prostu zimno. Może trzeba zasłaniać chłodnicę?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Klasa bez dyskusji!
4,0
Wyciszenie
No, nie czepiam się...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przyzwoicie, zwłaszcza jak ktoś ma w domu drugiego amerykańca benzynowego...
4,0
Stosunek jakość/cena
Duży rozrzut cen rocznika w zależności od silnika i wyposażenia. Przeciętna dobra.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem szwankują jakieś złączki i przekaźniki z powodu korozji styków, a wtedy wysiada kilka urządzeń, na logikę ze sobą nie powiązanych. Lepiej jednak wtedy znać jakiegoś magika od elektryki/elektroniki, a nie jechać do serwisu, bo wymieniaja pasjami całe wiązki - bardzo drogie wiązki...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie notowałem
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 CRD 143KM 105kW
[l/100km]