Samochody kupowane w Europie i przeglądane mogą służyć latami. Za koniczene uważam przeglady łańcucha w silniku. Kłopotliwe ale...
Komfort rewelacyjny, ergonomia dobra, funkcjonalność dla osoby mającej wiecej niż jedno dziecko.... REWELACJA!!! Osobiście służy mi od wielu lat i napewno następny też będzie taki! Kupująć używany warto sprawdzić stan blacharki a wszczególności denerwującej korozji na tylniej klapie w podszybiu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy silnika 2,5 TD, notabene włoskiej konstrukcji, to nie jest nic przyjemnego dla ciała ani ducha, lecz cóż, Za ekonomiczneość tej jednostki jest cena. jeśli chodzi o trzymanie stabilość pracy jednostki nie mam zastrzeżeń, natomiast elastycznosć z tej pojemności na europejskich drogach jest mówiać krótko niezadowalająca. Samochód najzwyczajniej w świecie jest "mułowaty".
KONIECZNIE NALEŻY JEŹDZIĆ CO 10-15 TYŚ KM NA SPRAWDZENIE KĄTA NASTAWIENIA ŁAŃCUCHA. USŁUGA W AUTORYZOWANYCH PUNKTACH DLA WERSJI Z TAKIM ROZWIĄZANIEM JEST FREE!!!
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Całość zawieszenia jest bardzo komfortowa, miękka, typowa dla amerykańskich konstrukcji. W warunkach miejskich nawet jak na ten gabaryt i masę to trzeba przyznać że sprawuje się poprawnie. Zastrzeżenia pojawiają się przy wyższych prędkościach (powyżej 120 km/h) wówczas trzeba naprawdę myśleć o tym co się robi za kierownicą, szczególnie w zimie. przednie zawieszenie ma typowe uszkodzenia gałek, drążków stabilizatora, które potem nieprzyjemnie są przenoszone jak stuki do wnętrza samochodu. Zawieszenie przednie jest zdecydowanie za miękkie. Polecam zmianę sprężyn, lub przy wymianie amortyzatorów wymianę na sztywniejsze. Radzę zwrócić szczególną uwagę na "Uchwyt metalowo gumowy" amortyzatorów przednich (od góry, w dzwonie) ten element należy koniecznie porządnie sprawdzić przy wymianie amortyzatora gdyż pozostawienie go w momencie dużego zużycia i wstawienie nowego "amorka" spowoduje jego natychmiastowe wybicie, konsekwencją tego są obrzydliwe stuki wewnątrz kabiny!
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelka (oczywiście przy cofaniu ekstra patent to "oczko" na tylnej szybie)
4,0
Ergonomia
W wersji z pełno regulowanym fotelem kierowcy rewelacja, trzeci rząd (łąwka) tylko dla tesciowej i jej siostry (no, moze małych dzieci w fotelikach).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK. Należy pamiętać o czyszczeniu kanałów wentylacyjnych min raz na dwa lata (przy wersji z Klimą).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
;-)) I WSZYSTKO NA TEMAT
4,0
Wyciszenie
Ja osobiście uważam ze wersję tę TD można było wyciszyć lepiej. Choć nie jest źle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio między 9-10 litrów ropy, niezależnie od warunków (oczywiście mówimy o paliwie a nie opale, wtedy jest różnie).
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że to dobrze wydane pieniadze, należy o niego dbać, a odpłaca się tym samym. Samochód nie jest tani w utrzymaniu, ale jeśli jest min raz do roku przeglądany, wymieniane są systematycznie i na czas (a nie jak się rozpadną) elementy eksploatacyjne. Polecam.
ABSOLUTNIE NIE POLECAM EGZEMPARZY POWYPADKOWYCH, TYCH SAMOCHODÓW NIE DA SIĘ DOPROWADZIĆ DO SENSOWNEGO STANU NIE ZALEŻNIE OD ILOSCI ENERGII I CZASU KTÓRY MU POŚWIĘCICIE!!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Głównie to uszkodzenia zawieszenia przedniego oraz idiotyzmy związane ze spasowaniem plastików (o tym cholerstwie nad lusterkiem wstecznym nie bedę opowiadał, skleiłem na stałę i wypełniłem silikonem;-))
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pękniecie magistrali olejowej, koszt 750 pln w serwisie autoryzowanym.
Uszkodzenie instalacji elektrycznej, brak "migaczy" ;-( spróbuj gdzieś dojechać bez nich ;-))
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 116KM 85kW
[l/100km]