Dzięki niezawodności i ekonomiczności niedociągniecia ergonomiczne dają się przeżyć.
Wrażenia
2,0
Silnik
Odgłos ciągnika Ursus. Przy zimnym silniku klekotanie i postukiwanie, czuc brak mocy. Po rozgrzaniu troche lepiej. Na wolnych obrotach szarpanie i zwalnianie, zwlaszcza przy włączonej klimie.
2,0
Skrzynia biegów
Mało precyzyjna, wymagająca opanowania sztuki wrzucania trójki a nie piątki... Dość długa droga pracy drążkiem.
2,0
Układ jezdny
Dość twarde. Tył fatalny na nierównej nawierzchni, zwlaszcza w zakrętach - nawet przy nowych amorach potrafi tracic przyczepnosc.
Komfort
2,0
Widoczność
Wysoki kierowca (187cm) ma problem z ogarnięciem tego co dzieje sie z przodu po bokach - brak regulacji wysokości fotela powoduje, ze dach jest "za nisko" ... Widocznosc do tyłu OK, ale po wyjęciu środkowego tylnego zagłówka. Lusterka w porządku, martwe pole w normie.
Jedyny plus to w miare duża wysokość - w korku widok ponad dachami samochodów osobowych.
1,0
Ergonomia
Wersja ze standardowym fotelem jest nie do zaakceptowania. Brak regulacji pochylenia siedziska fotela - po pół godzinnej jeździe krawędź uwiera w uda. Siedzi sie jak na krześle, brak regulacji wypchnięcia odcinka lędźwiowego.
W wercji z elektrychnym fotele - znacznie lepiej. Minimalna ilość schowków. Brak kieszeni w drzwiach bocznych - paranoja.
Jedyny dobry pomysł to szuflada pod siedzeniem pasażera, zamykana na kluczyk. Przełączniki i przyciski OK, wszystko w zasięgu, łatwo dostępne. Twarde sprzęgło - trzeba użyć dość dużej siły. Zwłaszcza przy uruchamianiu - należy wcisnąć sprzęgło do samego końca aby zadziałał rozrusznik.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja na piątkę. Uchylne tylne szyby sterowane elektrycznie. W trasie pozwalaja na błyskawiczne przewietrzenie samochodu. Dobry nawiew na przednia szybe i boczne.
Włączenie klimy błyskawicznie osusza szyby. Ogrzewanie OK, ale w zimie trzeba troche wachlować pokrętłami - raz za zimno, raz za gorąco.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na prawdę dużo miejsca. Zarówno dla kierowcy jak i pasażera. Mocna strona.
2,0
Wyciszenie
Jest głośny. Zwłaszcza przy większych prędkościach. Co prawda wtedy wiatr zagłusza pracę silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaskoczenie na plus. Auto w eksploatacji po Warszawie tańsze od Mercedesa 190 z gazem. W trasie równie dobrze - 5.5 do 6 l/100.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie żadnych usterek, czy awarii.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie żadnych usterek, czy awarii.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 116KM 85kW
[l/100km]