Zawieszenie
: Amerykańskie zawieszenie jest idealne na nasze koleiny - oczywiście jeżeli nie szalejesz na drodze i wyznajesz zasadę nie ważne kiedy dojedziesz, ale ważene że dojedziesz cały.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Sprzęgło - wymiana boli kieszeń.
Układ elektryczny
: Fotele, lusterka i inne bajery - dużo rzeczy do psucia
Zawieszenie
: Co jakiś czas końcówki drążków i gumy...
4,0
Całokształt
Idealne, pojemne auto rodzinne na polskie i europejskie drogi. Duże spalanie i drogie części, ale w końcu autem można przewieźć mnóstwo ładunku; czy jakiś dostawczak pali mniej? Jeżeli ktoś szuka auta używanego z tego modelu to niech szuka z 2000 r. - VM wróciło do rozrządu na kołach - bezobsługowy - wymienia się go gdy go słychać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik firmy VM. Mam wersję z rozrządem na kołach zębatych - żaden łańcuch lub pasek. Pracuje idealnie. Pomimo przebiegu nie bierze oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Brakuje 6. Na 5 przy 130 bardzo duży hałas. Optymalna prędkość nawet na autostradzie, żeby hałas nie męczył to 110. Przy 160 tys. wymieniłem całe sprzęgło i okazało się, że przełączanie biegów łatwiejsze.
5,0
Układ jezdny
Na nasze polskie drogi idealne auto. Przy dobrych oponach nie czuć w ogóle dziur i nierówności. Jest to minivan i waży 2,5 tony także nie poszalejesz tym autem, w ostrych zakrętach znacznie się wychyla. Auto rodzinne na długie wypady.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo duże okna - widoczność w każdą stronę idealna.
5,0
Ergonomia
Jak na auto z zeszłego wieku to mój Voyek ma super wyposażenie, że wymienię klimę dwustrefową, skórzane fotele lotnicze (6 szt.) w tym z przodu podgrzewane, elektrycznie składane lusterka itp.. Jedyny minus to waga tych foteli przy aranżowaniu wnętrza jest problem - żeby przewieźć cokolwiek trzeba je wyciągać z auta, bo bagażnik w krótkiej wersji jest jak w VW Polo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa ręczna klima daje radę nawet w Chorwacji w sierpniu. Ogrzewanie również w największe mrozy śmiga.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażerowie mają mnóstwo miejsca - wersja krótka 6 osobowa. 6 dorosłych osób podróżuje bardzo wygodnie. Jak jadę z rodzinką 2 + 2 + DVD na zagłówkach siedzeń 1 rzędu to LUKSUS - można się gonić i pociechy wytrzymują nawet 300 km bez postoju.
3,0
Wyciszenie
Tak jak wspomniałem dieselek jest trochę głośny. Optymalnie maks to 2,5 tys obrotów i 110 km/h, później bardzo głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety zużycie paliwa nie rozpieszcza średnio 9,5 litra. Części nie należą do najtańszych - sprzęgło komplet 1,5 tys. zł, hamulce (szczęki tarcze i bębny) 800 zł, pompa wody 300,00 zł, końcówka drążka 60 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tym roczniku ideał. Za 15 do 20 tys. można znaleźć dobrze wyposażone auta.