Silnik 2.4 po prostu za słaby i za mało elastyczny jak na tak ciężki pojazd i z automatem. Większe pojemności będą lepszym wyborem i tylko sześć cylindrów.
3,0
Skrzynia biegów
Stara, dobra, amerykańska skrzynia. Na polskie warunki wystarcza, moja ma cztery przełożenia. Troszkę przeciąga biegi, ale to moja subiektywna ocena za to bezawaryjna.
3,0
Układ jezdny
Niestety auto nie trzyma w zakrętach (resory z tyłu), trzeba całkowicie zmienić styl jazdy po przesiadce ze zwykłej osobówki. Układ kierowniczy mało precyzyjny ale dobrze stopniowana siła wspomagania. Wielki promień skrętu. Jednocześnie komfort jazdy wyśmienity jak w luksusowym atokarze jest cicho i nie czuje się niewielkich nierówności. Hamulce średnie,. pod pełnym obciążeniem słabiutkie.
Komfort
4,0
Widoczność
To van wszystko widać może słupek narożny mógłby być węższy bo przy wjeżdzie na rondo można się żdziwić
2,0
Ergonomia
To najsłabsza kategoria Voyagera. Całkowity brak schowków w drzwiach, półek, kieszeni bo to wszystko co jest w moim vanie miałem do tej pory w każdym kompakcie. Bardzo niewygodne fotele do dalszej jazdy, słaba regulacja, żle wyprofilowane oparcie. Sytuację ratuje wielkość fotela i podłokietniki. Piekielnie ciężka ławka w trzecim rzędzie jak ją wyjmę to ciągle stoi w garażu, gdyż wtedy dopiero mam bagażnik. zakupy latają po całym aucie bo nie ma uchwytów mocujących. Włączanie tylnej wycieraczki śmiesznym klawiszem, cudaczne. Do tej pory miałem do czynienia z czterema innymi vanami co prawda nowszymi konstrukcyjnie ale było o niebo lepiej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko sie nagrzewa. klima super. Tu same piątki. Funkcja odszraniania szyby doskonała.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wyżej bez zastrzeżeń na piątkę. Przy siedmiu osobach nie ma miejsca na bagaż ale można to rozwiązać przez kupno granda który bedzie jeszcze bardziej nieporęczny niż wersja krótka.
4,0
Wyciszenie
Jak na trzynastoletni samochód jest cicho ale skrzynia automatyczna powoduje że coś tam słychać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna średnio 10.5l gaz średnio 14l na takie auto może być .
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po zakupie wymieniłem pakiet startowy i jeżdżę. Ostatnio odezwał się drążek stabilizatora. Komplet orginalnych amerykańskich gum 54zł. Przestała się otwierać tylna boczna szyba uchylna, ale było minus 14.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się nie zepsuło.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 i 150KM 110kW
[l/100km]